L'arribada d'Adrian Newey a Aston Martin ha despertat una barreja d'il·lusió i preocupació a l'equip britànic. I no només als passadissos de Silverstone. També en l'entorn de Fernando Alonso, que recentment es va reunir amb l'enginyer més influent de la història moderna de la Fórmula 1. La trobada, celebrada a la seu de l'escuderia, va deixar clar que la incorporació de Newey es pensa en clau 2026, pel que no s'ha dissipat el malestar actual al box verd.

Alonso, sempre meticulós, sap que el AMR25 ha estat una decepció. El cotxe no està a l'altura del nivell mostrat per la competència directa. "No som tan competitius com volíem", va admetre abans del Gran Premi de Miami, una cita que va qualificar com "un dels millors esdeveniments del calendari, encara que el traçat no sigui el més atractiu per al pilot".

Adrian Newey / Foto: Europa Press
Adrian Newey / Foto: Europa Press

Alonso es reuneix amb Adrian Newey i confirma que l'any actual es dona per perdut

La preocupació de l'asturià va més enllà del traçat americà. El cotxe d'aquesta temporada no només no ha progressat, sinó que sembla haver-se estancat, mentre altres equips de la zona mitjana han fet un pas endavant i s'apropen al top-4. En les seves paraules, "aquest any és la continuació d'alguns problemes no resolts de temporades anteriors". L'esperança està, clarament, posada el 2026, quan el reglament canviarà per complet, i Newey tindrà carta blanca per dissenyar des de zero. En altres paraules, a Aston Martin ja donen aquest 2025 per perdut.

Durant la seva estada a la fàbrica, Alonso va compartir dinar i converses privades amb el britànic. Segons va relatar el propi pilot, no van parlar en profunditat del cotxe d'aquest any, sinó del projecte global de l'equip. "Adrian està encara aterrant, entenent com funciona Aston per dins. Va ser una xerrada més general, sobre el futur, sobre com millorar com a equip", va explicar.

Fernando Alonso GP Xina EFE
Fernando Alonso GP Xina EFE

Fernando Alonso sap que no tindrà un cotxe competitiu a curt termini

Tanmateix, el fet que Newey no tingui influència directa en el monoplaça de 2025 genera cert desencant. Alonso ho assumeix amb ressignació: "No crec que depengui d'ell arreglar aquest cotxe. Ell no el va dissenyar, no el va tocar". L'aposta està feta per a un cicle completament nou. Fins aleshores, el bicampió espanyol es veu obligat a competir amb un cotxe que no respon i que no transmet confiança.

Encara que no ho digui obertament, la trobada entre Alonso i Newey va deixar entreveure una tensió subtil, el reflex d'un pilot veterà que té pressa per obtenir bons resultats, i d'un enginyer que arriba amb la mirada posada a llarg termini.