La relació entre Fernando Alonso i Aston Martin comença a mostrar senyals d'un desgast irreversible. El pilot espanyol, encara que continua traient petroli d'un cotxe que és lluny dels millors, ha tornat a aixecar ampolles dins de l'equip britànic amb un nou atac públic, aquesta vegada després de la cursa a l'esprint a Miami, on va acabar estrellat contra el mur per un toc de Liam Lawson.

El que més ha molestat Alonso no ha estat l'accident, sinó l'estratègia fallida del seu propi equip. Una vegada més, va quedar patent que l'espanyol tenia millor lectura de la situació que els seus enginyers. Durant la carrera, disputada sobre una pista molla que es va anar assecant amb rapidesa, Alonso va ser un dels primers en advertir que era el moment de canviar a pneumàtics de sec. Tanmateix, Aston Martin va ignorar reiteradament els seus missatges per ràdio.

Fernando Alonso al GP d'Austràlia / Font: Europa Press
Fernando Alonso / Font: Europa Press

Un altre desacord entre Fernando Alonso i Aston Martin en plena cursa

"Cada volta serem un segon més lents", va advertir Alonso. "M'agradaria parar", va insistir, però des del mur li deien que no valia la pena. Minuts després, quan ja era massa tard, li van ordenar entrar a boxes. Aleshores, diversos pilots ja havien fet el canvi, i l'espanyol havia perdut temps i posicions clau. El desastre es va culminar amb l'accident.

El que semblava una diferència de criteri s'ha convertit en una fractura interna. Fernando no es va mossegar la llengua després: "Anava darrere de Hamilton i d'Albon i portava diverses voltes demanant els pneumàtics de sec... Si ens haguessin escoltat, podríem haver acabat tercers", va explicar notablement molest.

Però a Aston Martin no es fan el desentesos. Entre els responsables hi comença a haver veus que consideren que el bicampió del món està més centrat a assenyalar errors que a construir equip. Les tensions internes, sumades als mals resultats recents, estan fent que el projecte s'enfonsi.

Fernando Alonso graella sortida Mèxic 2024 / Foto: Europa Press
Fernando Alonso / Foto: Europa Press

Honda no estima Alonso el 2026

I no només molesta a l'equip britànic: en Honda, que serà proveïdor exclusiu de l'equip a partir de 2026, el volen fora aleshores. A la marca japonesa no han oblidat les duríssimes declaracions d'Alonso durant la seva etapa en McLaren-Honda, quan va acusar el motor nipó de ser poc fiable i ser "molt lluny de Ferrari". Ja van viure les acusacions d'Alonso i no volen passar per la mateixa situació.

Des de Honda no oculten la seva reticència a treballar amb Alonso de nou. I tenen prou pes dins del futur projecte d'Aston Martin com per vetar la seva continuïtat. De fet, en alguns cercles es parla que estan pressionant perquè l'equip busqui un altre pilot de cara a la nova etapa.