L'expresident del govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero ha afirmat que els 'populars' "van convocar les eleccions de Castella i Lleó per guanyar per golejada i porten uns dies demanant l'hora, i l'hora ha arribat".
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i la consellera de Drets Socials, Violant Cervera, es reuniran amb l'escriptor Alejandro Palomas, víctima d'abús sexual a La Salle de Premià. Fonts del Govern han confirmat que la reunió serà "ben aviat", i que Aragonès es va interessar pel tema després que Palomas fes públic que un religiós del col·legi el va violar quan era alumne del centre escolar. Cervera va parlar amb l'escriptor i li va proposar fer la reunió al Palau de la Generalitat. La trobada tindrà lloc en els propers dies.
Demòcrates de Catalunya ha exigit al Govern que "no posi obstacle" a la protesta diària de la Meridiana, després que aquest matí hagi transcendit que Interior deixa de donar permís a les entitats que l'organitzen, l'ANC i Meridiana Resisteix. El partit s'oposa a la postura de l'executiu, que "ataca el moll de l'os de la protesta cívica". A més, afirma que els criteris d'ordre públic argumentats posen "el focus, la pressió i la presumpció de culpabilitat" en els manifestants. També considera "perillós" com a precedent per a altres reivindicacions que es justifiqui la decisió en les "agressions, amenaces i provocacions" de grups "d'intolerants atiats per líders polítics de l'unionisme més ranci i demòfob".
El Ministeri d’Exteriors ja ha deixat per escrit què pensa de les declaracions del president de Mèxic, Andrés Manuel López Obrador, en les quals demanava fer “una pausa” en la relació entre els dos països.
El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, ha comprat poc més d'un milió d'accions de l'entitat a 0,91 euros cadascuna, segons ha informat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La transacció es va fer aquest dimecres i en total Oliu es va fer amb un paquet de 1.098.000 accions, que en la sessió borsària d'aquest dijous s'han revaloritzat un 0,60%, fins als 0,93 euros cada una. Aquesta és la segona compra que fa en pocs mesos després que a principis d'agost, el president del Banc Sabadell adquirís dos lots de mig milió i un milió d'accions a 0,60 euros i 0,59 euros, respectivament, per un import d'1,19 MEUR.
El secretari d'Estat, Tontxu Rodríguez i el secretari General per a la Innovació i Qualitat del Servei Públic de Justícia, Manuel Olmedo, han mantingut aquest dijous una reunió amb el president del Col·legi Nacional de Lletrats de l'Administració de Justícia, Rafael Lara, en el qual han acordat que el Ministeri de Justícia procedirà a la modificació d'aspectes concrets de l'estatut del Cos de Lletrats que reclamava des de fa temps la Unió Progressista de Lletrats de l'Administració de Justícia (UPSJ).
El preu dels caramels de les Comparses del Carnaval de Vilanova s'ha gairebé duplicat en comparació al 2020. L'encariment de les matèries primeres i la incertesa de la covid –que ha endarrerit el moment de fer la comanda- han fet disparar el preu dels dolços, que ara costen un mínim de 4,5 euros/quilo. Una normativa municipal aprovada fa dos anys estableix que els participants a les Comparses només poden utilitzar l'Ecocaramel, un caramel fet expressament per a aquesta festa, embolcallat amb papers i plàstics biodegradables. La seva singularitat i el retard de la comanda ha fet que tant sols un proveïdor estigués disposat a assumir l'encàrrec, ja que cada any es calcula que a les Comparses es llencen unes 100 tones de caramels.
Ada Colau ha celebrat que el Govern hagi anunciat que posarà fi a les "molèsties" que els veïns "patien des del 2019" amb els talls de la Meridiana diaris protagonitzats per independentistes. L'alcaldessa de Barcelona ha recordat que l'Ajuntament feia "molts mesos" que demanava al Departament d'Interior que "posés ordre a una situació insostenible que podia derivar en mals majors".
Patronals i associacions de famílies de l'escola concertada han assegurat aquest dijous que "garanteixen l'atenció en horari de matí i tarda" als centres d'infantil i primària al setembre.
L'escola La Salle de Premià de Mar ha denunciat a la fiscalia els suposats abusos sexuals a alumnes seus en el passat. Un jutjat de Mataró ha obert diligències prèvies per la denúncia de l'escriptor Alejandro Palomas i ha preguntat a la fiscalia si considera que els fets han prescrit, ja que van passar als anys 70. Paral·lelament, l'Institut dels Germans de les Escoles Cristianes, que inclou l'escola de Premià, s'ha personat davant del ministeri públic per estar present en la causa des de l'inici. La institució diu que vol col·laborar amb la justícia i assumir les responsabilitats que li pertoquin. A més, demana a tothom que tingui informació sobre possibles abusos, que li comuniqui, i demana perdó a les víctimes.
La notícia sobre els canvis al calendari escolar el curs vinent ha agafat per sorpresa les associacions de pares i mares d'alumnes i les escoles. En una entrevista amb l'ACN, tant les Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya (aFFaC) com la Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Escoles Lliures de Catalunya (Fapel) -representants de l'escola pública i la concertada, respectivament- retreuen a Educació la manca de diàleg amb la comunitat educativa.
La Federació d'Ensenyament (Feusoc) ha considerat "inversemblant" deixar "només dos dies" al professorat per preparar el curs escolar, termini que, segons l'entitat, és el que quedarà amb el nou calendari anunciat pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, i pel conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray.
El 35% dels 11.407 aspirants a mosso d'esquadra que conformen l'última convocatòria del Govern per accedir al cos policial són dones. Les dues xifres superen les de l'última crida que hi havia hagut fins ara, tant pel nombre de persones que s'han presentat a formar part del quadre policial -el 2021 van ser 11.234 sol·licituds- com pel percentatge de dones dins del total -que l'any passat va ser del 29,8%. La xifra del 35% es queda, a més, a 5 punts del 40% de places que el Departament d'Interior ha decidit reservar per a dones en futures convocatòries, en un intent d'augmentar la presència femenina entre els agents del cos, que actualment és del 22%.
El preu mitjà de l'electricitat al mercat a l'engròs caurà aquest divendres un 4,48% respecte a aquest dijous i tornarà a situar-se per sota de la cota dels 200 euros per megawatt hora (MWh), en concret, fins als 196,49 euros.
El grup dels comuns al Parlament han demanat la compareixença en la Comissió d'Hisenda i Economia de la Cambra al conseller de Salut, Josep Maria Argimon, i a la seva antecessora, l'exconsellera Alba Vergés, per informar d'"irregularitats en la contractació administrativa derivada del covid-19".
El Parlament rebutja instar el Govern a establir una "moratòria total" de nous projectes de ramaderia industrial a tot el territori català. S'ha rebutjat amb els vots a favor només d'En Comú i la CUP-NCG. En aquesta línia de vot, els grups parlamentaris han coincidit en el fet que cal "acabar de definir el concepte de macrogranges" i exigir el compliment de la normativa laboral, especialment en l'ús de falses cooperatives i falsos autònoms. Al mateix temps, el ple ha demanat a l'executiu aprovar un decret que fixi els límits a les macrogranges per a mitigar la crisi climàtica i la cohesió territorial.
L'Alt Representant per la Política Exterior de la UE, Josep Borrell, ha contestat aquest dijous en nom dels 27 països de la UE a les demandes fetes des de l'executiu rus als estats membres en relació amb la crisi d'Ucraïna. El ministre d'exteriors rus, Serguéi Lavrov, havia enviat una carta a cada país de la UE demanant que responguessin per separat a les exigències de Moscou al conflicte ucraïnès, però Borrell ha contestat al ministre rus en una carta firmada pels 27 en què tanca files amb l'objectiu de mostrar una resposta unitària de la UE davant l'escalada del conflicte a Ucraïna.
El Parlament aprova l'elecció dels set síndics de la Sindicatura de Comptes. A proposta de PSC, ERC i JxCat, Miquel Salazar assumirà el càrrec de nou síndic major. La resta de noms que conformaran la sindicatura seran Llum Rodríguez, Ferran Roquer, Josep Viñas, Manel Rodríguez, M. Àngels Cabasés i Anna Tarrach. Així, la institució renovarà els seus càrrecs de direcció amb una demora de sis anys. La votació ha sigut secreta amb 97 vots a favor, 31 en contra i una persona no ha votat.
La Federació Catalana de la Discapacitat Intel·lectual (Dincat) ha insistit aquest dijous que l'increment del Salari Mínim Interprofessional (SMI) acordat aquest dimecres vagi acompanyat de mesures i suports per "protegir" els llocs de treball de les persones amb discapacitat intel·lectual.
El president del govern, Pere Aragonès, i la presidenta del Parlament, Laura Borràs, han felicitat la 'rider' de Sabadell Queralt Castellet per la medalla de plata que ha aconseguit aquest dijous en la prova de 'halfpipe' de surf de neu dels Jocs Olímpics d'Hivern que es disputen a Pequín. En un tuit, Aragonès l'ha felicitada, l'ha qualificada com un exemple de talent, esforç i constància, i ha dit que és "un referent per a l'esport i per al país sencer". També en un tuit, Borràs ha assenyalat que la medalla que ha aconseguit Castellet aquest dijous és "la primera de l'esport català en uns Jocs d'Hivern, fruit del treball constant, la perseverança i l'ambició".
El comitè de Medi Ambient, Salut Pública i Seguretat Alimentària de l'Eurocambra ha aprovat aquest dijous la seva posició sobre les regles per produir i eliminar bateries. Amb 74 vots a favor, 8 en contra i 5 abstencions, els eurodiputats han donat llum verda a reclamar normes de sostenibilitat, rendiment i etiquetat més estrictes tant en la producció com en l'eliminació de les bateries.
Operadors del sud-est asiàtic, en concret de Corea del Sud; dels Estats Units i d'Alemanya s'han interessat pel sector industrial i logístic de Torreblanca-Quatre Pilans de Lleida. El desenvolupament d'aquest sector, que impulsen Generalitat i Paeria, permetrà posar al mercat 240 hectàrees de nou sòl industrial especialment pensat per acollir grans empreses.
La Universitat de Girona (UdG) ha investit el cineasta i polític Pere Portabella com a doctor honoris causa aquest dijous al migdia. L'acte s'ha fet a l'aula Modest Prats i ha arrencat amb el padrí del doctorat, Àngel Quintana, qui ha destacat l'obra i la trajectòria de Portabella sempre a cavall de la política i la cultura.
La plantilla d'Adif ha convocat una concentració el pròxim 14 de febrer a les onze del matí a l'estació de Sants de Barcelona en contra el "deteriorament" del servei ferroviari a Catalunya i les condicions laborals.
El president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, va aclarir aquest dijous que "no hi ha cap ruptura" amb Espanya, però va insistir en una "pausa" en les relacions.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha lamentat aquest dijous la mort de l'escriptora mallorquina Maria Antònia Oliver, morta als 75 anys: "La literatura perd un referent".
El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha destacat l'escriptora Maria Antònia Oliver, morta aquest dijous als 75 anys i Premi d'Honor de les Lletres Catalanes que concedeix l'entitat, com "una dona compromesa, incisiva i insubornable".
L'ANC ha denunciat aquest dijous que el Govern vulgui acabar amb els talls de la Meridiana. En un comunicat, l'entitat independentista constata que el departament d'Interior, amb les seves "traves administratives", el que fa és "promoure la desmobilització de l'activisme en favor de la llibertat i la independència". L'Assemblea considera que Interior hauria de "protegir" el dret a la manifestació, en comptes de "limitar-lo". L'ANC és l'organització que fins ara ha tramès els permisos per aquestes mobilitzacions que es fan des del 14 d'octubre de 2019, com a resposta a la sentència del judici de l'1-O.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) renovarà l'uniforme dels seus treballadors i impulsarà un procés de participació interna perquè els empleats puguin opinar sobre com els agradaria que fos la nova indumentària.
L’ONG Justícia Alimentaria ha reclamat aquest dijous que el nombre de porcs a Catalunya es redueixi en un 40% abans del 2035 per complir l’Acord de París que es va signar el 2016 per lluitar contra el canvi climàtic. L’entitat ha publicat un estudi on assenyala que el sistema porcí català està en mans de grans corporacions, que està enfocat a l’exportació i que es fabrica quatre vegades més carn de la que es consumeix.
Els espanyols paguen una mitjana de 470 euros a l'any per comissions bancàries. Així ho indica un estudi publicat aquest dijous per l'associació de consumidors Adicae, el qual també assenyala que un de cada tres euros que ingressa el sector financer és per comissions.
El parc de contenidors de Reus es renova amb un nou model i s'amplia fins arribar als 2.285, 397 més que en l'actualitat
La Intersindical Educació s'ha oposat a la modificació del calendari escolar anunciada aquest dijous pel Govern. El sindicat creu que aquesta mesura no busca la millora educativa sinó que respon a "càlculs polítics".
L'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta ha posat en marxa un equip per atendre nens amb malalties cròniques i incurables que requereixen tractaments pal·liatius pediàtrics i acompanyament. Format per dos pediatres amb dedicació parcial, són els encarregats de coordinar l’atenció sanitària d'aquests infants, sobretot en l’àmbit hospitalari.
Els programes d'habitatge del Govern van evitar 6.478 desnonaments i van ajudar 66.610 famílies a pagar el lloguer el 2021. Ho ha explicat aquest dijous la consellera de Drets Socials, Violant Cervera, que també ha carregat contra el govern espanyol per "envair les competències" catalanes.
El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha confirmat aquest dijous que el Departament de Salut espera que aquesta setmana es redueixin els contagis de la covid-19 entre un 30 i un 40% respecte a l'anterior, una tendència que es preveu continuï les pròximes setmanes.
L'Ajuntament de Barcelona iniciarà al juny les obres de la "superilla" de l'Eixample amb la transformació dels primers quatre eixos verds de Consell de Cent, Borrell, Rocafort i Girona i les quatre primeres places, que segons les previsions estaran enllestides el primer trimestre del 2023. La transformació urbana preveu convertir 21 carrers del districte en eixos verds, on el vianant prengui el protagonisme que ara té el cotxe.
Brussel·les critica els plans per reduir emissions a Barcelona i l'àrea metropolitana. "No s'executen bé i falten recursos" ha dit l'advocada de la Comissió Europea Eulalia Sanfrutos Cano. Sanfrutos Cano ha remarcat que en el cas de Barcelona el nivell d'execució de les mesures està "entorn del 50%". L'executiu europeu ha estat particularment crític amb Madrid, on també s'han superat els nivells màxims d'emissions contaminants.
El Parlament ha aprovat una moció que denuncia la "persecució política" que asseguren que pateix el Departament d'Acció Exterior i Govern Obert per part d'institucions de l'Estat. Concretament, es refereix a la "repressió" per part del Tribunal de Comptes, que té oberta una causa contra 34 ex-alts càrrecs. La moció, que s'ha aprovat amb els vots a favor dels tres grups independentistes, també reconeix la feina de diverses entitats catalanes a l'exterior, així com del Consell per la República.
Un dels dos acusats de formar part de la xarxa de pedofília internacional amb base a Tortosa nega la seva implicació en la producció de material pornogràfic amb abusos a menors. Christian Arson s'ha volgut desvincular de la trama durant la seva declaració en el judici que se celebra a l'Audiència de Tarragona. Fiscalia i acusació particular demanen condemnes individuals per a totes les víctimes -més d'un centenar d'identificades.
La manifestació de taxistes arriba a les portes del Parlament.
Ryanair incorporarà sis noves destinacions a Catalunya durant la pròxima campanya d'estiu, incrementant fins a 103 el nombre de rutes al país. Això es traduirà en més de 600 freqüències de vol setmanals i 15 avions amb base al territori, que representen vora un 20% sobre el conjunt de l'Estat.
L'equip de Govern de Figueres vol rescindir el conveni amb el Consell Comarcal per la gossera i endur-se els animals a un refugi.
Ryanair incorporarà sis noves destinacions a Catalunya durant la pròxima campanya d'estiu, incrementant fins a 103 el nombre de rutes al país. Això es traduirà en més de 600 freqüències de vol setmanals i 15 avions amb base al territori, que representen vora un 20% sobre el conjunt de l'Estat.
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) Girona-Salt alerta que hi ha hagut un increment de "desnonaments silenciosos" arreu de les comarques gironines. Es tracta de persones que marxen just abans que la comitiva judicial i la Policia vingui a executar el desnonament i van a un altre pis per ocupar-lo.
El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, demana a la població que no deixi la vacunació de la dosi de reforç pel darrer moment.
Tarragona tornarà a tenir carnaval després d'una aturada de dos anys a causa de la pandèmia. La festa se celebrarà del 22 de febrer a l'1 de març i comptarà amb algunes novetats en la programació, així com la recuperació d'actes tradicionals.
Els alcaldes d'Alcanar, Joan Roig, el de Vinaròs (Baix Maestrat), Guillem Alsina, i l'alcaldessa d'Ulldecona, Núria Ventura, exigeixen celeritat a la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el govern espanyol per rebre ajuts i poder afrontar les reparacions dels desperfectes dels aiguats de l'1 de setembre.
Centenars de taxistes s'han manifestat aquest dijous pel centre de Barcelona per protestar contra l'obertura d'un expedient a Elite Taxi i Taxi Project 2.0 per part de l'Autoritat Catalana de la Competència per una suposada conducta de boicot, pràctiques agressives i actes de denigració en tractar d'impedir que els seus associats i la resta de taxistes s'adherissin a l'app d'Uber.
El Departament d'Interior ha deixat d'autoritzar els talls diaris de l'avinguda Meridiana i planteja una ubicació al costat per a les protestes. La resolució serà efectiva a partir de dissabte. Fonts d'Interior han apuntat que aquesta decisió s'ha pres per fer compatible el dret a la manifestació amb el dels veïns a no patir molèsties.
Professionals d'infermeria i fisioteràpia s'han mobilitzat aquest dijous per denunciar la sobrecàrrega de feina i la precarietat laboral a l'atenció primària. Han fet concentracions a Barcelona, Tarragona, Lleida i a Salt (Gironès). El sindicat SATSE recorda que són la primera línia contra la pandèmia i que, després de dos anys de feina intensa, acusen "el desgast".
La Comissió Europea eleva una dècima fins al 5,6% la previsió de creixement del PIB espanyol el 2022 i manté en el 4,4% l'increment el 2023. Les projeccions d'hivern de l'executiu comunitari mantenen sense grans canvis els càlculs per a l'economia espanyola després de la revisió a la baixa en les projeccions de la tardor, en les quals ja va rebaixar vuit dècimes els càlculs de creixement del PIB espanyol aquest any.
Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, valora positivament el nou increment del Salari Mínim Interprofessional (SMI) anunciat pel govern espanyol fins als 1.000 euros mensuals, però insisteix en la necessitat d’acompanyar aquest increment de les mesures i els suports necessaris per garantir el dret al treball de les persones amb especials dificultats.
La companyia Seat va traslladar aquest dimecres als sindicats que la fabricació del cotxe elèctric comportarà una reducció del 30% de les hores treballades respecte als vehicles de combustió i que això es traduirà en un excedent de plantilla. Ho va fer en el transcurs de la primera reunió per negociar el 20è conveni col·lectiu, en què també es preveu una possibilitat de més excedent si la planta de Seat Components no s'adjudica el motor elèctric.
El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) ha oficialitzat aquest dijous el canvi de nom de Sant Carles de la Ràpita, que es passa a denominar la Ràpita. El 26 de novembre passat el ple municipal va aprovar per majoria absoluta l'expedient per fer oficial el topònim.
Acaba la roda de premsa del conseller d'Educació, Josep González-Cambray, i del president Pere Aragonès.
"Facilitarem que fora del centre educatiu, hi hagi extraescolars, que els alumnes puguin convalidar i donar resposta a aprenentatges que es troben dins del currículum de batxillerat"
"Totes les escoles ara acabaran a les 15:30 hores, a partir d'aquesta franja, cada centre es reorganitzarà per oferir les activitats extraescolars que considerin oportunes"
"El nou currículum entrarà en funcionament en els cursos imparells de l'escola. Es farà una formació al professorat sobre els nous continguts"
Sobre els casos de violència a les escoles, el conseller assegura que "el Govern treballa en la detecció, i després actuar de forma ràpida"
"El mes de setembre donarà la possibilitat que la coordinació entre l'equip docent sigui més optima"
"L'alumnat de batxillerat podrà escollir més per tal d'oferir l'acompanyament en l'aprenentatge que més s'adapti a l'alumne"
"Regulem el currículum del 0-3. I es posarà l'accent en continguts transversals, com, per exemple, la igualtat de gènere"
Cambray explica que el nou currículum "té un àmbit on es facilitarà i dotarà als centres educatius que puguin prendre les millors decisions per organitzar el seu currículum"
Pel que fa al currículum, Cambray assegura que "les escoles adapten l'aprenentatge de les llengües al seu currículum i al seu context social"
"El canvi de calendari, no afecta el procés de preinscripcions ni al de la matrícula, que ja està establert"
"Aquest any es comença el desplegament del decret d'admissió"
"Durant el mes de setembre els mestres estaran presents a l'escola fins a les 15:00 hores, és a dir, que cada dia tindran 1 hora més de coordinació"
Sobre la jornada intensiva del mes de setembre, Cambray ha assegurat que serà similar a la del mes de juny, "es garantirà l'espai de migdia, i les activitats extraescolars es reorganitzaran com es fan al mes de juny"
"Amb l'avançament del curs guanya tothom, és una mesura pedagògica, social, de conciliació familiar, d'equitat i feminista"
Cambray assegura que avançar el curs escolar també suposa un impacte positiu pels equips directius, "els nomenaments que fèiem a finals de juliol, es faran el mes de juny"
Cambray: "Aquests beneficis no només són per l'alumnat ni per la família, sinó també pel professorat"
El conseller Cambray recomana que el dia de lliure disposició de més, s'utilitzi durant el segon semestre.
Aragonès ha informat que "les vacances de Nadal s'amplien un dia i els centres tindran quatre dies de lliure elecció"
"El mes de setembre només hi haurà classe als matins"
"Els alumnes d'ESO, Batxillerat i FP iniciaran el curs el dimecres 7 de setembre"
"A partir del curs vinent hi haurà un nou calendari escolar. Les classes a Catalunya començaran abans, els alumnes d'infantil i primària, iniciaran el curs el 5 de septembre"
Comença la roda de premsa del president Pere Aragonès, juntament amb el conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, per explicar les novetats del curs 2022-2023.
L'Institut dels Germans de les Escoles Cristianes (La Salle) ha comunicat avui a la fiscalia de l'Audiència de Barcelona l'aparició de noves víctimes de l'exprofessor de La Salle de Premià de Mar (Maresme) Jesús Linares perquè investigui si hi ha hagut comissió de delictes i estableixi responsabilitats. L'advocat Carles Monguilod, que dirigeix l'assessoria jurídica de La Salle a Espanya, ha traslladat a la fiscalia la informació que avui publiquen El Periódico de Catalunya i eldiario.es amb el testimoni de set exalumnes de La Salle de Premià que relaten nous abusos presumptament comesos pel germà de la congregació Jesús Linares en els anys 70 i 80 en aquest col·legi.
El portaveu de Podem al Congrés, Pablo Echenique, ha restat transcendència al xoc entre el PSOE i Podem per la reforma fiscal, que "no obrirà una bretxa" al govern de coalició. "És habitual que els grups polítics fem propostes perquè tenim un projecte de país integral", ha dit, i, per tant, "que tant el PSOE com Podem fem les nostres propostes en la matèria".
Els Mossos d'Esquadra han detingut un empleat d'un servei d'ajuda a persones grans que aprofitava la seva feina per robar joies i diners en domicilis de dones d'edat avançada i dependents de Barcelona. El detingut, que ja ha estat apartat de la feina, s'aprofitava de requeriments urgents per quedar-se sol al domicili o sense que ho veiessin i així sostreure joies com polseres, anells o arracades, i diners en efectiu.
El portaveu de Vox en el Parlament, Juan Garriga, serà el candidat d'aquesta formació a l'alcaldia de Barcelona en les pròximes eleccions municipals de 2023. Garriga és el nom pel qual es decanta Vox per intentar entrar a l'ajuntament de la capital catalana en 2023, després de setmanes de deliberació i de sondejar diversos perfils independents.
Desenes de taxistes participen en la marxa lenta convocada pel sindicat Élite Taxi a Barcelona en protesta per l’expedient sancionador obert a Élite per un presumpte boicot a Uber. La marxa està convocada a la plaça d'Espanya, a la banda del carrer Tarragona, i està previst que acabi al Parlament de Catalunya.
Europea es treu a poc a poc la mascareta a l'exterior per la millora de la situació epidemiològica. Després que nombrosos països europeus imposessin l'obligatorietat de portar mascareta a l'aire lliure per l'augment de contagis per la variant òmicron, la majoria dels països han començat a eliminar aquesta mesura i Espanya, Itàlia i Portugal són els últims a retirar-la.
Catalunya notifica 9.813 casos nous i 35 morts per covid-19
El Departament d'Educació ha declarat 2.943 positius més acumulats aquest curs i el total arriba als 424.579. D'aquests, 370.286 són d'alumnes, 2.535 més que dimecres; 54.150 de docents i personal d'administració i serveis (+408) i 143 de personal extern (ídem). En paral·lel, es registren 2 grups escolars confinats d'uns 72.000 totals, igual que en el darrer balanç
El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha afirmat que s'ha de començar a "normalitzar", sortir i intentar gaudir, però recordant que la pandèmia encara no ha acabat. En declaracions a RAC1 coincidint amb la reobertura de l'oci nocturn, ha alertat que la transició "no serà d'un dia per l'altre" sinó que a poc a poc la covid ha de deixar de posar en dubte el sistema sanitari.
Acaba l'entrevista a la consellera de la Presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà.
Sobre la notícia que la sindicatura de comptes ha detectat irregularitats des d'un punt de vista de contractació, Vilagrà ha assegurat que "és possible que s'hi hagin produït aquests desajustos, farem el que calgui per revertir la situació".
"Sobre el canvi climàtic, el CIO ha de fer un gran estudi en àmbit internacional. Un dels temes dels Jocs és garantir la neu del Pirineu, i són qüestions que tenim en compte".
En referència a la transferència sobre la candidatura dels Jocs Olímpics d'Hivern, "estem començant parlant amb els consells institucionals, però després ho farem amb l'àmbit social i econòmic".
Vilagrà: "Soc partidària que a Catalunya puguem tenir uns Jocs Olímpics d'Hivern"
Sobre si el Govern està a favor dels Jocs Olímpics d'Hivern, Vilagrà ha afirmat que "s'ha de dimensionar bé aquest esdeveniment, perquè reunirà entre 4.000 i 5.000 esportistes aproximadament, hi ha molts esdeveniments que es produeixen a Barcelona que tenen molta més presència"
"El que pretenia ERC és derogar l'antiga reforma laboral, i per ara s'ha fet una reformeta"
"JxCat ha tingut una posició molt concreta sobre els Jocs Olímpics d'Hivern, però ERC, sempre ha dit que s'ha de donar veu al territori, en aquest sentit ens sentim còmodes els dos partits"
"L'independentisme ha de deixar els tacticismes i les solucions personals i personalistes"
"Ens mirarem de posar d'acord entre les forces independentistes, però cadascú té la seva agenda pròpia"
"El president Lambán va tenir una reacció testosterònica"
Sobre els Jocs Olímpics d'Hivern amb l'Aragó, Vilagrà explica que "hi ha comissió tècnica i es posa sobre la taula els actius que té cada comunitat i es decideix quina reuneix les condicions més favorables per a les diferents disciplines"
"A la mesa es parla de tot, de moment, en termes més discrets, però esperem poder-ho fer públic. Des del Govern creiem que no té sentit dilatar més en el temps aquesta mesa".
Sobre la independència, Vilagrà diu que "aquests dies al Parlament hem viscut un bany de realitat".
Sobre la trobada del president Aragonès amb la CUP, Vilagrà assegura que "estem complint amb moltes de les condicions que la CUP va posar per el pacte".
Sobre la consulta sobre els Jocs Olímpics d'Hivern, Vilagrà ha afirmat que "pretenem que la participació ciutadana sigui habitual perquè considerem que és bo que la ciutadania voti sobre qüestions que els hi afecta".
"Per la candidatura dels Jocs no s'ha comptat amb Andorra perquè seríem competidors pel que fa a les proves"
Vilagrà: "El mandat del govern diu que la consulta sobre els Jocs Olímpics d'hivern l'ha de decidir el Pirineu"
Vilagrà sobre els Jocs Olímpics d'Hivern 2030, "estem configurant una candidatura conjunta, Catalunya tindria més pes i més disciplina pels nostres equipaments, tant al Pirineu com a Barcelona, i Aragó té unes altres característiques correctes, complementem-nos".
Comença l'entrevista a la consellera de la Presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà, a SER Catalunya.
El preu mitjà de l'electricitat al mercat a l'engròs caurà aquest dijous un 2,28% respecte a ahir, situant-se de nou per sota de la cota dels 210 euros per megawatt hora (MWh).
El secretari general de Vox, Javier Ortega Smith, ha assegurat aquest dimecres que la seva formació tancarà el Senat quan tingui prou "força per promoure una reforma constitucional".
Les Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya (aFFaC) volen que la retirada de la mascareta que es fa efectiva aquest dijous als patis de les escoles s'estengui a l'interior tan aviat com sigui possible.
El preu dels caramels de les Comparses del Carnaval de Vilanova s'ha gairebé duplicat en comparació amb el 2020. L'encariment de les matèries primeres i la incertesa de la covid –que ha endarrerit el moment de fer la comanda- han fet disparar el preu dels dolços, que ara costen un mínim de 4,5 euros/quilo.
El Sindicat d'Infermeria (SATSE) ha convocat per a aquest dijous 10 de febrer concentracions d'infermers i fisioterapeutes en els centres de salut amb l'objectiu de denunciar "el greu deteriorament, abandonament i precarietat que pateix l'Atenció Primària" i exigir mesures que "millorin l'atenció i cures que es deixa a pacients i ciutadania".
La consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha afirmat aquest dimecres que la voluntat de l'Executiu català segueix sent mantenir a la CUP com a soci prioritari malgrat les crítiques que els 'cupaires' llancen cap a la gestió del Govern.
Set exalumnes del col·legi La Salle Premià de Mar han denunciat haver estat víctimes d'abusos sexuals durant els anys 70 i 80 comesos pel mateix professor acusat d'haver violat l'escriptor Alejandro Palomas, segons publiquen 'El Periódico' i 'Diario.es'.
Nou embat del president de Mèxic contra Espanya. Ja fa temps que Andrés Manuel López Obrador insisteix que l’Estat espanyol ha de demanar perdó per la conquesta espanyola al territori que actualment és Mèxic. Segons ell, cal reparar el mal que es van fer a les tribus indígenes que hi havia en aquella època i que, per tant, Espanya ha de demanar disculpes pel genocidi que va implicar envair el continent americà.
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha reclamat aquest dimecres avançar en la construcció de la "Unió Europea per a la Salut" i en l'extensió de la cobertura sanitària universal, com a "element diferenciador" de la Unió.
La reunió d'ahir de la CUP amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès, es va convertir en un xàfec de retrets. Les cupaires Dolors Sabater i Eulàlia Reguant van aprofitar la trobada convocada al Palau de la Generalitat en el marc de la ronda de contactes que Aragonès manté amb els partits i entitats independentistes per mostrar el malestar i la decepció amb la forma com s'està desenvolupant la legislatura.
El grup socialista va presentar ahir dimecres una moció que pretenia que la Cambra catalana tractés el relleu de la cúpula dels Mossos d'Esquadra que va tenir lloc el desembre passat com una purga. Insatisfets amb les explicacions que ha donat fins ara el conseller d'Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, el PSC va instar els grups parlamentaris a aclarir encara més els fets. Així, el document que s'ha votat instava el Govern a explicar quines han estat "les veritables causes" del cessament del màxim responsable de la Comissaria General d'Investigació Criminal, Toni Rodríguez. Aquesta proposta, però, ha estat oposada per l'independentisme en el seu conjunt i, per tant, ha caigut.
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha interromput aquest dimecres la sessió de control al Govern arran de l'insult que un dels diputats de Vox, Antonio Gallego, ha dirigit al president de la Generalitat, Pere Aragonès.
Aquest dimecres, el conjunt de l'Estat ha registrat una nova baixada en la incidència de gairebé 201 punts. D'altra banda, el ministeri de Sanitat ha informat de 62.839 nous casos en una sola jornada, i ha notificat 282 morts en l'últim dia, una dada que eleva les defuncions des de l'inici de la pandèmia als 95.213
Dia rere dia, els indicadors epidemiològics continuen a la baixa a Catalunya, lluny ja del pic de la sisena onada. Aquesta és la tendència des de fa un parell de setmanes i sembla que es mantindrà constant d'ara endavant. Segons les dades d'ahir dimecres, en les últimes 24 hores s'han detectat 11.153 nous positius, una xifra menor que la d'ahir dimarts, en què es van acumular els contagis no detectats durant el cap de setmana, quan es fan menys testos. Altres indicadors, com la incidència acumulada i el risc de rebrot també baixen a molt bon ritme, igual que l'Rt, que es manté allunyada d'1. Per altra banda, els hospitals catalans es continuen buidant, però després de tres jornades seguides sense notificar cap mort per coronavirus, avui el Departament de Salut ha actualitzat les dades amb gairebé 200 defuncions més.
Què passarà avui?
- A les 9 h, es reprèn el ple del Parlament.
- A les 9:30 h, comença una marxa de taxistes fins al Parlament per protestar contra Uber i l'ACC.
- A les 10:30 h, Tarragona presenta el programa del Carnaval 2022.
- A la mateixa hora, tindrà lloc una roda de premsa del president de la Generalitat, Pere Aragonès, i del conseller d'Educació, Josep González Cambray, sobre el curs vinent.
- A les 11:30 h, el MACBA presenta la temporada 2022.
- A les 12 h, la consellera Violant Cervera valora l'actualitat en matèria d'habitatge.
- A mitjanit, l'oci nocturn reobre després de mesos de restriccions.
Quin temps farà avui?
Meteocat
-
De matinada hi haurà intervals de núvols baixos a trams del litoral i prelitoral, sobretot central i sud, i punts de la Catalunya Central que tendiran a minvar durant el matí. A partir d'aleshores, el cel quedarà serè en general fins a mitja tarda, quan arribaran algunes bandes de núvols alts i prims al terç oest del país i es tornaran a formar alguns núvols baixos a punts del litoral.
-
La temperatura mínima serà semblant, o lleugerament més baixa a la depressió Central i a les cotes altes del Pirineu. La màxima serà semblant al litoral i prelitoral, i lleugerament més baixa a la resta, sobretot al Pirineu.
-
La visibilitat serà entre bona i excel·lent en general, tret de punts del litoral, prelitoral i la Catalunya Central on quedarà entre regular i dolenta fins a mig matí a causa d'alguns bancs de boira o boirina.
-
Durant el matí i de nou a partir del vespre al litoral el vent serà fluix i predominarà el terral, mentre que al centre del dia s'imposarà el component sud, també fluix amb algun cop moderat. A la resta, el vent bufarà fluix i de direcció variable amb predomini dels components sud a les hores centrals de la jornada.