Diumenge, 18 de novembre de 2018
Xavier Domènech, l'excap de files d'En Comú Podem, ha reaparegut a Twitter aquest diumenge com a historiador que és per parar els peus a la politòloga i tertuliana Àstrid Barrio. Llegeix més
Divendres a la tarda vaig entrar per primer cop a una presó. Concretament a la de Lledoners. Llegeix més
Aquest diumenge fa 100 anys que Letònia va aconseguir la independència. El president Carles Puigdemont ha felicitat l'aniversari amb una curiosa fotografia. Llegeix més
El politòleg Ramón Cotarelo ha ironitzat amb la proposta d'Arnaldo Otegi a ERC d'incloure JxCat en la candidatura si volen concórrer junts a les eleccions europees. "Ostres! Estem rodejats! Fins Otegi s'ha fet de dretes!", ha escrit Cotarelo al seu compte de Twitter. Llegeix més
L'Ajuntament de Figueres ha anunciat que suspèn les classes aquest dilluns pels aiguats que han afectat la comarca de l'Alt Empordà tot aquest cap de setmana.
L'expresident del PP català i diputat al Parlament, Xavier García Albiol, ha denunciat aquest diumenge que uns desconeguts li han pintat diversos llaços grocs a la porta del garatge de casa seva a Badalona.
L'escriptor español Arturo Pérez-Reverte creu que Pedro Sánchez tornaria a aplicar l'article 155 "sense despentinar-se" si així pogués mantenir-se al govern espanyol durant "sis mesos més". Llegeix més
Protecció Civil ha informat que manté l’alerta del Pla Inuncat pel cabal dels rius a les comarques de Girona ja que la previsió de pluges intenses es mantindrà en les properes hores.
“Avui els companys de Premià de Mar, que tenien un espai reservat per a la seva carpa informativa, han intentat ser escarnits per grups separatistes”. Llegeix més
No ha estat un dia tranquil a Madrid. Aquest diumenge hi ha hagut incidents importants en una manifestació convocada per l'Asociación por la Derogación de la Ley de Memoria Histórica, just dos dies abans de l'aniversari de la mort de Franco. Llegeix més
El temporal de vent i pluja que afecta des d'ahir dissabte Catalunya ha entrat amb força a les comarques gironines. Llegeix més
Un motorista de 45 anys, veí de Girona i de nacionalitat espanyola, ha mort aquest diumenge al migdia a la GI-623 a Bàscara (Alt Empordà) després de caure a la via per on circulava.
Protecció Civil ha informat que manté l’alerta del Pla Inuncat pel cabal dels rius a les comarques de Girona ja que la previsió de pluges intenses es mantindrà en les properes hores.
Foto: T.B.
Aquest és el cabal del riu Daró al seu pas per la Bisbal d'Empordà.
En aquests moments hi ha 16 trams de vies tallades a Catalunya per culpa del temporal.
Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquesta matinada un jove que s'havia quedat atrapat dins del seu cotxe en una riera de Caldes de Malavella (Selva).
Els fets han succeït en una riera de la urbanització Malavella Park sobre les 03.26 hores, quan el vehicle ha quedat atrapat a causa de l'aigua acumulada a la calçada, segons han informat els Bombers.
En aquests moments hi ha 17 trams de vies tallades a Catalunya per culpa del temporal.
ACN
ACN
ACN
ACN
L'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) ha començat el nou curs amb un relleu a la direcció, que ara estarà liderada per Melissa Mercadal, mentre que la Fundació de l'ESMUC tindrà com a directora Núria Sempere.
El telèfon d'emergències 112 ha rebut fins aquest diumenge al matí 151 trucades per les fortes pluges i el temporal marítim de llevant. La majoria d'avisos s'han rebut de l'Alt Empordà (38), el Gironès (31), la Selva (26), el Baix Empordà (23), el Maresme (15) i el Pla de l'Estany (6). Per municipis, Llagostera n'ha registrat 22, Figueres 10, Caldes de Malavella 10, Tordera 8, Vilafant 6, Calonge 6, Lloret de Mar 5 i Vilamalla 4.
La llevantada que afecta les des d'aquest dissabte Catalunya ha inundat diverses rieres de les comarques de l'Alt i el Baix Empordà i la Selva. La pluja continuada que ha caigut durant tota la nit, a més, ha fet créixer de manera important els cabals dels rius Ter, Onyar i Daró.
El Govern de Colau proposarà retirar la Medalla Commemorativa dels 25 anys de Pau que va atorgar l'Ajuntament franquista al dictador Francisco Franco l'any 1964.
L'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) atén cada any una cinquantena de pacients amb droga amagada al seu organisme, les anomenades 'mules', provinents de l'aeroport del Prat. Zoilo Madrazo, cirurgià d'urgències de l'HUB, alerta que aquests pacients són "bombes de rellotgeria" perquè en cas que un dels paquets que transporten es trenqui -uns 100 de 10 grams de mitjana- la intoxicació és mortal entre el 60% i el 80% dels casos.
Protecció Civil de la Generalitat manté en alerta el pla Inuncat per l’episodi de pluja intensa i abundant que ha provocat l'augment del cabal dels rius a l'Alt i Baix Empordà, Gironès i la Selva.
El president del Partit Popular, Pablo Casado, ha rebutjat aquest dissabte el concepte clàssic de colonització d'Amèrica i l'ha reelaborat així: "Nosaltres [els espanyols] no colonitzàvem, el que fèiem era tenir una Espanya més gran". Ho ha dit a Còrdova, en un acte de campanya de les eleccions andaluses. La prova d'això, segons Casado, és que a Espanya i als espanyols no "ens diuen invasors, sinó que parlen de la mare pàtria i ho diuen amb afecte".
Convocats pel Marc Unitari de la Comunitat Educativa, famílies, sindicats i entitats del sector de l'ensenyament es van congregar ahir dissabte a la tarda a la plaça Universitat per fer una marxa fins a la plaça Sant Jaume. Han reclamat un increment de pressupost de la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat en les pròximes comptes catalans i que en un futur s'arribi al 6% del PIB en educació, tal com recull la Llei d'educació de Catalunya.
No hi havia més bitllets que el 155 del sorteig de l'any passat per a parlar de la Grossa de la loteria de Nadal que ve. És la gràcia que els serveis informatius de Telecinco, l'emissora de Mediaset, s'han empescat per a riure-se'n de l'aplicació de l'article 155 a Catalunya que, a efectes pràctics, va suspendre l'autonomia, amb la destitució del Govern i dissolució del Parlament. Gràcia, la que els haurà fet als presos i exiliats i als seus familiars, per a començar.
Dissabte complicat a França. El país va viure una jornada de protesta contra la pujada dels impostos sobre els carburants. El moviment, que s'ha batejat amb el nom d'"armilles grogues", va fer talls de carreteres arreu del país.
L'entrenador del Manchester City, Pep Guardiola, ha aprofitat l'aturada de la lliga anglesa per estar-se uns dies a Catalunya i visitar els presos a Lledoners. Un gest que ha tingut un fort ressò en l'opinió pública i que ha arribat fins al diari The Sun, la publicació més llegida al Regne Unit i Irlanda.
Al migdia, a les 12:00, a Girona, el president de la Generalitat, Quim Torra, inaugura el Fòrum Gastronòmic de Girona.
A la mateixa hora però a Terrassa, comença la Diada castellera dels Minyons de Terrassa.
12:00, a la La Fatarella, la consellera de Justícia, Ester Capella, participa en l'acte del Memorial de les Camposines en el marc dels 80 anys de la Batalla de l'Ebre.
A les 13:00, a Vic, el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, intervé a la cloenda del XXVIII Congrés Nacional de les Joventuts d'Esquerra Republicana.