El Mobile World Congress (MWC) ha tancat les portes aquest dijous al migdia amb un nou rècord d'assistència. Segons les xifres de GSMA (organitzador i patrocinador del Mobile) , 108.000 visitants procedents de 208 països diferents, el que suposa no només superar les expectatives sinó també un 7% de visitants més que l'any passat. A tall de comparació, el 2016 van passar per la Fira de Barcelona 101.000 persones de 204 països d'arreu del món. "Estem molt satisfets, és el millor congrés portat mai a terme a Barcelona", ha assegurat el director general de Fira Barcelona, Constantí Serrallonga. Un èxit que va més enllà de l'impacte en el sector tecnològic i la indústria mòbil ja que també s'ha deixat notar i molt en l'ocupació i la mobilitat durant aquests quatre dies de congrés.

MWC2 ok

Més concretament, al voltant del 55% dels congressistes són executius de nivell sènior, entre els que s'inclouen més de 6.100 CEO. Les dades de GSMA també estimen que l'impacte econòmic del Mobile ha superat els 465 milions i ha creat 13.200 llocs de feina temporals. Alhora, un 23% dels assistents han estat dones, el que suposa un 14% més que l'any anterior. "Cal tenir en compte que a les universitats en què s’estudien carreres de l’àmbit tecnològic, el nombre de dones no supera el 10% en alguns casos", ha apuntat el director general de la Fira. 

Sense vaga de metro i amb noves tendències

Sense vaga de metro, l'esdeveniment mundial més important de la indústria mòbil ha celebrat la seva dotzena edició sense incidents i amb un augment generalitzat en el transport públic. "L'any passat portàvem moltes setmanes parlant d'aquest tema i en canvi aquest any s'ha fet un gran esforç per acostar posicions", explicava l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Al llarg d'aquests quatre dies, FGC ha transportat un total de 184.062 persones, un 131% superior al transport de viatgers en un dia laborable i un 21% més respecte el congrés de l'any passat. 

La dotzena edició del Mobile ha exposat al món les noves tendències de 2.300 multinacionals de la indústria mòbil i sectors com l'automòbil, les finances, la salut o l'educació. Pantalles que dominen tot el frontal, càmeres duals i sistemes de reconeixement de l'iris així com també més i millor realitat virtual i cotxes connectats. Mentre que Samsung ha preferit apostar per les tauletes i la realitat virtual en comptes de presentar l'última versió del Galaxy S8, Nokia ha captat gran part de l'interès general amb la reedició del seu icònic telèfon 3310 de fa 15 anys.

El triomf de les empreses catalanes

Sota la bandera d'un lema tan vigent com la internacionalització, Catalunya hi ha estat més present que mai. Fins i tot per damunt de la fita somniada de les 100 empreses. "El 2017 serà l'any en què hi haurà més empreses catalanes participant al Mobile", anticipava el conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, en l'acte de presentació de les principals activitats. Aquí tenim la dada: 105 empreses catalanes (17 més que en l'edició de 2016), de les quals 68 han estat ubicades al pavelló de la Generalitat a la part central del saló. Com a recordatori, una altra xifra: l'any 2005 van participar-hi 17 empreses catalanes. 

A la recerca d'un diàleg complementari entre el Mobile i el congrés d'emprenedors 4 Years From Now (4YFN) especialitzat en startups tecnològiques, les empreses catalanes ho han aprofitat per projectar-se al món. Cadascuna en la seva especialitat, cadascuna en la seva lliga però en conjunt, ja han començat a triomfar de cara al món. Tot plegat, gràcies també a l'impuls d'Acció i Barcelona Activa. "Aquells que han apostat per venir en aquest congrés, ho han aprofitat per allò que buscaven: fer-se un espai i créixer en el món de la tecnologia mòbil", ha conclòs Serrallonga.