L'empresa tèxtil Inditex torna a la seva senda de batre els seus propis rècords i a esquivar i superar qualsevol crisi. Després de l'entrebanc de la pandèmia, i malgrat la incertesa econòmica, l'empresa de Marta Ortega ha obtingut un benefici net i unes vendes rècord en el primer semestre d'aquest any, entre febrer i juliol. Les vendes van assolir els 14.845 milions d'euros, un 24% per sobre de les del mateix període del 2021, impulsades pel negoci en les botigues físiques, que ha crescut "de manera destacada" i continua amb aquesta tendència. De l'altra banda, el benefici es va incrementar un 41%, fins als 1.794 milions.

Així mateix, el grup propietari de marques com Zara ha destacat que el creixement ha estat generalitzat en totes les àrees geogràfiques. Pel que fa a les vendes en línia, Inditex ha assegurat que han progressat de manera satisfactòria i preveu que suposin el 30% del total de vendes el 2024. Pel que fa al resultat brut d'explotació ha crescut un 30%, fins als 4.029 milions, en relació amb el període febrer-juliol de l'any passat. Pel que fa al model de negoci i la seva execució, el marge brut es va situar en 8.594 milions, un 24,5% per sobre de l'obtingut el primer semestre de 2021, i representa quasi el 58% de les vendes, fet que suposa el percentatge més alt dels darrers 7 anys.

La campanya de tardor i hivern

Precisament, de cara a la campanya de tardor i hivern, Inditex ha decidit incrementar l'aprovisionament d'estoc "davant les possibles tensions en la cadena de subministrament en el segon semestre". El 31 de juliol, el seu inventari havia crescut un 43% i l'11 de setembre era un 33% superior al nivell de l'any passat. Això contraresta amb les polítiques de l'empresa d'Ortega que, cal recordar, que Inditex té com a bandera de la seva operativa habitual la gestió d'un inventari molt ajustat. A finals de juliol, l'empresa tèxtil comptava amb 6.370 botigues, 284 menys que un any abans i 53 menys que al tancament del primer trimestre.

Tot i això, la companyia diu que el seu creixement futur se sustenta en la "inversió a les nostres botigues, els desenvolupaments realitzats al canal de venda en línia, en les millores a les nostres plataformes logístiques, i també en una clara aposta per la innovació i la tecnologia", i estima que aquest any les seves inversions assoliran els 1.100 milions. "Aquests resultats s'expliquen per quatre factors clau en el nostre exercici: la nostra proposta de moda, una experiència de compra constantment optimitzada per als nostres clients, el nostre enfocament en sostenibilitat i el talent i compromís de la nostra gent. El nostre model de negoci està funcionant a ple rendiment i té un gran potencial de creixement a futur”, ha declarat García Maceiras, conseller delegat del grup tèxtil.