Una empresa catalana s'anunciarà enguany durant el descans de la Super Bowl un dels esdeveniments esportius més grans i importants de l'any. Aquesta serà Wallbox que té previst emetre un anunci en el descans del partit que se celebrarà la matinada del 13 al 14 de febrer a Los Angeles. Aquesta nova acció de l'empresa catalana, que es dedica a la construcció i distribució de carregadors per a vehicles elèctrics, forma part de l'estratègia de creixement que la companyia està duent a terme als Estats Units.

De fet, des de la companyia confien que l'espot, que encara no ha estat revelat, permeti millorar el seu posicionament en el mercat americà donant a conèixer les seves solucions de càrrega per a vehicles elèctrics a una audiència que pot superar els 120 milions de persones, que és l'estimació d'espectadors que tindrà el partit. A més, la companyia aspira a consolidar-se com una de les empreses impulsores del gran canvi tecnològic en el qual el món de la mobilitat sostenible està immers.

“La major part de la càrrega dels vehicles elèctrics es realitza en la llar i com un dels líders en aquest segment a escala mundial, tenim la tecnologia amb potencial per a facilitar la transició al vehicle elèctric als conductors estatunidencs”, assegura Enric Asunción, CEO de Wallbox.

“Als Estats Units, qualsevol persona que estigui pensant comprar-se un vehicle pot ser un comprador potencial tant d'un vehicle elèctric com d'un carregador. I és que, als Estats Units, els estudis demostren que la majoria de la gent considera, almenys, l'opció de compra d'un elèctric. Volem mostrar els nostres innovadors productes de disseny a aquests consumidors, i en aquest sentit la Super Bowl, un esdeveniment amb unes audiències molt altes, és el millor lloc per a presentar d'una manera massiva la nostra marca a l'opinió pública”, sentencia Asunción.

Un any al mercat americà

Si viatgem a ara fa un any, per a Wallbox ni tan sols devia ser un somni arribar a poder comprar un espot, ja que tot just entraven al mercat nord-americà sent una empresa completament desconeguda. 365 dies després, Wallbox fa un pas endavant en el compliment del seu pla de negoci per a donar-se a conèixer als EUA en un moment en el qual la mobilitat de zero emissions es troba en plena expansió gràcies, en part, als plans llançats per l'administració Biden.

De cara a aquest any 2022, la companyia pretén seguir amb el seu pla d'expansió als Estats Units amb la posada en marxa d'una nova fàbrica a Arlington. Situada en el centre del país, la nova planta tindrà 12.000 metres quadrats de superfície on la companyia catalana preveu invertir més de 44 milions de dòlars i, segons les previsions, permetrà crear 250 llocs de treball.

Debut a la borsa

Juntament amb l'entrada al mercat americà, l'any passat també va ser especial per a Wallbox, ja que va començar a cotitzar en borsa, concretament a la borsa de Nova York. La transacció, que es va produir el passat mes d'octubre, va suposar uns ingressos nets d'aproximadament 252 milions de dòlars per a Wallbox. A més, els fons de la transacció donessin un cop de mà a les iniciatives estratègiques de creixement de l'empresa, inclosa l'acceleració de l'expansió als Estats Units, com l'anunci a la Super Bowl, "mitjançant l'augment de la inversió en el desenvolupament i en les certificacions de productes mentre es manté la senda de la rendibilitat".

Per poder fer el salt a la borsa, Wallbox va haver de completar la seva combinació de negocis amb Kensington Capital Acquisition Corp. II (NYSE: KCAC) que va fer que, a la pràctica, les accions de Wallbox començaran a cotitzar sota el símbol "WBX" i amb uns warrants sota el símbol "WBX.WS".