La Cambra de Comerç de Barcelona ha demanat aquest dilluns un Govern "fort i cohesionat" i que actuï amb "unitat i coherència" després del resultat de les eleccions al Parlament celebrades ahir. La seva presidenta en funcions, Mònica Roca, ha assegurat que "és el moment de la responsabilitat i la fermesa a l'hora de prendre decisions".

"Estem davant d’una greu crisi sanitària, social i econòmica, i les decisions que es prenguin ara marcaran com controlarem l’expansió de la pandèmia, i conseqüentment, la recuperació de l’economia", ha afegit la presidenta en funcions, que demana "més diàleg amb els sectors econòmics" amb l'objectiu de trobar "solucions conjuntes" per equilibrar economia i salut en un context marcat per la pandèmia del Covid.

Les eleccions catalanes van resultar en un empat en escons entre Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i el PSC, el qual va ser el guanyador en nombre de vots dels comicis. La tercera força més votada va ser Junts per Catalunya, amb 32 escons, mentre que la quarta formacions que va aconseguir més escons va ser Vox, amb 11. Abans dels comicis, els partits independentistes van signar per escrit no pactar amb els socialistes.

Importància dels fons europeus

Per Roca, aquesta crisi ha fet aflorar la "feblesa" de l'actual model productiu i ha assegurat que "ara és el moment de treballar" per impulsar-ne un de nou aprofitant els fons europeus Next Generation EU.

"Aquests fons seran molt importants per establir les bases d’una economia més sòlida, més basada en coneixement, i amb una indústria sostenible adaptada als reptes del segle XXI", assenyala Roca. Per la presidenta en funcions, cal que aquests fons arribin a les pimes, ja que són la base de l'economia catalana.

Altres patronals, com Foment del Treball i Pimec, també han posat el focus en la gestió dels fons europeus. El president de la patronal, Josep Sánchez Llibre, ha reclamat al nou Govern que sigui capaç d'aprovar una Llei de Pressupostos i de fer una gestió rigorosa per aconseguir els fons europeus Next Generation EU, necessaris per recuperar i transformar l'economia després de la Covid.

Per la seva banda, el president en funcions de la patronal Pimec, Josep González, ha dit aquest dilluns que caldria "explorar" un possible pacte entre ERC i PSC, per tal d'"entre altres raons, millorar les relacions i el diàleg amb Madrid", especialment en un moment que caldrà gestionar els fons europeus.