Fa un any l'oli es va posar pels núvols fins a arribar a comprar una ampolla d'un litre per gairebé 10 euros, i de marca blanca. Per sort, fa uns mesos que els preus es van tornar a estabilitzar a preus una mica més raonables, encara que la cistella de la compra no deixa de créixer any rere any sent una de les accions on més diners es deixen els espanyols del seu sou. Per això, cada cop és més important saber comprar. L'organització és bàsica i mirar els preus també, sense renunciar a la qualitat. Són moltes les grans superfícies que tenen una gamma de marca blanca de tots els seus productes, més econòmica que les marques conegudes.

L'Organització de Consumidors i Usuaris ha elaborat una anàlisi amb les principals marques d'oli d'alta qualitat a un preu accessible, tot plegat marques blanques. Dels deu olis que han analitzat en l'estudi, cinc d'ells, d'oliva verge extra, pertanyen a marques de distribuïdor, a un preu mitjà d'1,5 euros el litre, més baix que el de les marques líders del mercat.

Alcampo, Mercadona o Oleoestepa entre els millors 

Amb aquest estudi la OCU demostra que les marques blanques compleixen amb tots els estàndards de qualitat, a més de posicionar-se com una bona opció pel seu preu competitiu. Aquesta vegada, l'AOVE Auchan Bio Ecológico d' Alcampo destaca com la primera opció de supermercat en la llista dels millors olis, amb un preu de 14,26 euros per litre. Tot i que ocupa la segona posició en el rànquing, ja que la primera l'obté, l'AOVE d'Oleoestepa, amb denominació d'origen protegida (DOP) Estepa, el preu del qual és de 12,44 euros per litre. En el tercer lloc del rànquing, medalla de bronze, es troba l'AOVE Hacendado de Mercadona de 8,75 euros al litre.

Aquesta opció de Mercadona és una de les més recomanades per la seva relació qualitat-preu. A més, l'OCU ressalta que els olis d'oliva verge extra seleccionats en la seva anàlisi d'enguany no van presentar problemes de qualitat, cosa que dóna seguretat als consumidors. Degut al descens de preus pot ser que més persones s'animin a comprar aquest producte, que l'any passat l'AOVE va experimentar una caiguda generalitzada del 24% a Espanya.

L'organització assenyala que l'etiquetatge de molts dels olis del mercat podria millorar. Hi ha algunes marques que s'obliden de la data de producció o embotellat, considerant-la una informació clau per donar confiança i seguretat al consumidor. També és important que s'inclogui el Nutriscore (que en tots els casos seria B) i dades de contacte de l'envasador.

oli d'oliva oliadora europa press
oli d'oliva oliadora europa press