Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha venut més de 3 milions de títols des que el passat 1 de setembre es van aplicar les tarifes reduïdes; això suposa un increment del 26%.  Destaca el creixement de la T-Jove que ha multiplicat 3,5 vegades les seves vendes respecte a un mes ordinari, i la T-Usual, que ho ha fet 1,7 vegades. Es manté la T-Casual com el títol més sol·licitat i representa el 34,7% del total dels abonaments venuts, amb gairebé 1 milió d’abonaments. Pel que fa al passatge, aquesta setmana, les xarxes de metro i autobusos ja han arribat als 2 milions de validacions totals en alguns dies laborables, assolint xifres que no es registraven des del 2019.

Segons ha informat TMB, la presidenta de l’ens, Laia Bonet, ha explicat que aquestes xifres mostren “una clara recuperació de la confiança en el transport públic”. Bonet també ha instat la ciutadania a “continuar utilitzant el transport públic, clau per seguir avançant cap a una ciutat més sostenible”. Aquestes dades arriben pocs dies després que el govern espanyol ha anunciat que la gratuïtat dels serveis de Renfe de Rodalies i Mitja Distància es mantindrà al llarg del 2023, tot i que aquesta mesura, de moment, no es farà extensiva als abonaments d’altres serveis de transport públic, com Metro i autobús.

Descompte del 30% a la T-Casual i del 50% la T-Usual i T-Jove

Des de l’1 de setembre que els abonaments expedits per l'Autoritat de Transport Metropolità de Barcelona (ATM), estan rebaixats. Concretament, la T-Usual i la T-Jove estan rebaixades al 50 per cent, mentre que la T-Casual té una rebaixa del 30%. El descompte també s’aplica en les seves versions per a famílies monoparentals i nombroses, i el títol per a persones en situació d’atur. Aquests abonaments són vàlids per les línies de TMB de metro i de bus, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Rodalies, TRAM i els serveis de bus metropolità, interurbà i urbà. També es beneficien de la rebaixa del 50% tots els títols multiviatge existents, encara que no formin part de cap sistema tarifari integrat. És el cas, per exemple, dels recorreguts interns de les Terres de l’Ebre o diversos serveis de les comarques del Pirineu, entre altres. 

Tots els títols comprats durant el 2022, rebaixats o no, seran vàlids fins al 15 de gener de 2023 a excepció de la T-16 i la T-Verda, que tenen la seva pròpia caducitat. Totes aquestes rebaixes són compatibles amb l’ús de la T-Mobilitat, tant si s’utilitza amb targeta física com amb una aplicació des del telèfon mòbil.