Venen el primer tuit de tota la història: l'han comprat per 2,4 milions d'euros i es va publicar fa 15 anys, el 2006.

A subhasta la primera piulada de la història

Jack Dorsey, el director executiu i creador de Twitter, el 21 de març del 2006 va fer la primera piulada de la història: "Just setting up my twttr". Aquesta piulada, val ni més ni menys que 2,9 milions de dòlars, que serien uns 2,4 milions d'euros.

Just setting up my twttr

Quan Dorsey va fer aquesta piulada anunciant que estava configurant el seu compte de Twitter, no imaginava que 15 anys més tard seria una de les xarxes socials més populars del món i que tindria més de 300 milions d'usuaris actius cada mes i que, a sobre, aquesta primera piulada acabaria costant milions d'euros.

ExKUtSGXMAICquf

Subhasten la primera piulada de la història / Twitter

Compra la piulada amb criptomonedes

El creador de Twitter va decidir subhastar el seu primer tuit el 15 de desembre a Valuables by Cent, una pàgina web de subhastes digitals. Tres mesos més tard, ha aconseguit tancar la compra per ni més ni menys que 2,4 milions d'euros. Però com es pot comprar una piulada si no és un bé tangible?

Bitcoin criptomoneda neologisme pixabay

La compra d'aquesta piulada ha estat possible gràcies a les criptomonedes / Pixabay

Aquesta piulada es considera un bé no tangible, però gràcies a les criptomonedes, que són un mitjà digital per poder fer transaccions econòmiques que s'ha fet molt popular en els últims anys i que els milionaris utilitzen per als seus negocis, la compra d'aquest tuit ha estat possible. El tuit ha corregut com la pólvora a les xarxes socials i socials i tothom ha comentat com és de surrealista que aquesta simple piulada costi més de 2,4 milions d'euros.

Sina Estavi és el comprador de la piulada més vella de la història

El comprador és Sina Estavi, el director executiu de Bridge Oracle, una empresa dedicada al món de les criptomonedes. Que farà amb tants diners? Els donarà a l'ONG Give Directly: el seu objectiu principal és combatre la pobresa i les desigualtats a l'Àfrica Subsahariana. De fet, des del primer moment en què es va posar en venda aquest tuit, Estavi es va comprometre a invertir tots els diners de la compra en aquesta causa i, tres mesos després que es publiqués l'anunci, complirà amb aquest objectiu.