La xarxa de carrils per bicicletes de Catalunya s’ampliarà en 125 km durant els tres anys vinents gràcies a una inversió de 102 milions d’euros dins de la qual s’inclouen també diferents infraestructures associades a la bici com ara aparcament per aquests vehicles de dues rodes.

bicing europa press
 

Objectiu: treure 790.000 vehicles a l’any de les carreteres

Entre les actuacions programades figuren la construcció de vies ciclistes en corredors viaris autonòmics, la promoció del binomi bicicleta-transport públic mitjançant aparcaments segurs per a bicicletes a les estacions i el desenvolupament de rutes cicloturístiques de llarg recorregut. Aquesta ampliació de la xarxa permetrà treure de les carreteres, explica la Generalitat, 790.000 vehicles a l’any i estalviar, així, 1.550 tones de diòxid de carboni en emissions.

Ampliació de la xarxa

L’ampliació de la xarxa inclou 40 projectes a tot Catalunya, dels quals 17 ja estan en execució o licitació. Són vies pensades per connectar àrees urbanes fins a 10 quilòmetres. L’objectiu és que el 8% dels desplaçaments quotidians es facin en bici.

Aquests projectes corresponen tant a noves infraestructures per a ciclistes i vianants que es construeixen paral·leles a carreteres de la Generalitat, com a actuacions de millora de la xarxa viària, de pacificació del trànsit o de corredors d’autobusos. Igualment, es desplegarà una xarxa d’itineraris cicloturístics de 1.500 quilòmetres dins de la qual s’inclouen 9 projectes que es traduiran en prop de 500 quilòmetres de rutes. Cal remarcar la Ruta Mediterrània-EuroVelo 8 o la Ruta dels Llacs. Finalment, es crearà l’Oficina de la Bicicleta, que impulsarà polítiques transversals en favor d’aquest mode de transport.