Des que el 2009 es va llançar a Europa el Tesla Roadster (que en realitat era un Lotus Elise zero emissions) han passat gairebé quinze anys. Aquells tres lustres –l'últim es queda en quadrienni- han estat suficients perquè la marca d'Elon Musk hagi aconseguit vendre mig milió d'unitats a Europa.

tesla model 3
 

Què va arribar després del Tesla Roadster?

Les vendes d'aquell primer cotxe van ser modestes, però aviat arribarien el Model S i el Model X, que es van convertir aviat en vehicles aspiracions. El gran impuls va arribar amb el Model 3 i el Model Y, els models que avui monopolitzen les vendes d'una marca que ha aconseguit ser al temps sinònim de sostenibilitat, luxe i modernitat.

El Model Y trenca motlles

El segon mig milió de cotxes Tesla venuts tardarà molt menys. Avui, el Model Y va camí de convertir-se en l'elèctric més venut d'aquest 2023 –porta ja més de 180.000 unitats- i també en el més demandat a Espanya. 5.000 d'afortunats condueixen ja per les nostres carreteres un Model Y. I el Model 3 ronda, a més, els 30.000 euros, un preu més que acceptable per al que avui és habitual al mercat. Ben aviat, arribaran dos models més: el Cybertruck i una versió d'aquell primer Roadster que farà oblidar a aquell Lotus transvestit amb què Musk va començar a vendre cotxes.

.