Va ser fa ja molts anys quan, en la presentació del Tesla Model 3, des de la marca americana van apuntar que la idea no era cap altra que convertir el fabricant en la marca que va ajudar que els elèctrics es convertissin en cotxes molt populars.

Si bé és cert que pot presumir de ser la marca de cotxes elèctrics més venuda a nivell mundial i que la suma del 3 és l'autèntica referència en aquest segment, també ho és que no és que siguin precisament cotxes barats. De fet, no és que sigui cap secret que, de mitjana, els cotxes elèctrics són molt més cars que els seus equivalents amb motors de combustió.

Tanmateix, es pot tenir en compte que els plans de Tesla no eren d'altres que els de, apostar per uns preus molt alts durant els seus primers anys i, una vegada hagués recuperat bona part de la inversió inicial per crear els seus models i tota la tecnologia que ens envolta, començar a baixar els preus a poc a poc per a així anar augmentant les seves vendes.

 

I això és el que van fer precisament fa tot just unes setmanes amb els seus dos models més populars, el Tesla Model 3, una berlina, i el Tesla Model Y, un SUV. Dos models que, gràcies a més a comptar amb els ajuts del Pla MOVES del govern, el que implica un descompte que pot arribar a ser de fins a 7000 € depenent de si lliurem al nostre cotxe utilitzat, s'han convertit en opcions molt interessants per a aquells que estan disposats a fer el pas definitiu a la mobilitat elèctrica.

El finançament 'low-cost' de Tesla, una de les claus del seu èxit

D'altra banda, es pot destacar també que una de les millors armes que té a la seva disposició és el finançament. No és que sigui cap secret que la immensa majoria dels que opten per comprar-se un cotxe nou ho fan finançant la compra, sent molt pocs els que opten per comprar un cotxe nou al comptat, entre altres coses perquè, i més en casos com els de Tesla, no és que siguin opcions barates.

Tanmateix, ara podem adquirir la versió més bàsica del Tesla Model 3, un model que compta amb autonomia de més de 500 km i amb l'equipament de sèrie que bé podria firmar qualsevol model prèmium, per 457 € al mes.

 

Per a podi gaudir d'aquesta quota, haurem de donar una entrada de 9.500 euros i optar pel període més llarg de finançament que per sobre de la taula la marca, és a dir, vuit anys, o el que és el mateix, 96 quotes. Amb aquest finançament, el preu final d'aquest model serà de 53.372€, una quantitat que, tenint en compte la qualitat d'aquest model, l'estalvi en combustible al llarg d'aquests anys i, una mica manteniment que tenen els elèctrics, el converteixen en una opció molt interessant en el dia d'avui a Espanya.