Les reclamacions vinculades als equipatges i, més en concret, a la seva pèrdua, deteriorament o, també, a retards en la seva arribada representen gairebé un terç de les reclamacions aèries registrades el 2023. La dada la facilita Reclamio.com, empresa especialitzada en gestió de queixes de passatgers d'avió.

Passatgers busquen el seu vol en un cartell de l'aeroport
 

Motius principals

Així, els motius principals de les reclamacions el 2023 són els retards en els vols (41,5% del total); la pèrdua, retard o danys als equipatges (32,9%); les cancel·lacions de vols (21,5%) i la denegació d'embarcament contra la voluntat del passatger (4,1%). Les aerolínies que més reclamacions han rebut el 2023 han estat, per aquest ordre, Iberia, Vueling, Ryanair, Volotea i TAP Portugal. Per la seva part, els aeroports amb més incidències registrades han estat Adolfo Suárez-Barajas i Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, seguits per Palma de Mallorca, Màlaga i Lanzarote.

Una empresa en creixement

Actualment, Reclamio.com té la seva seu a Sabadell i compta amb un equip format per 11 persones. Reclamio.com opera a nivell internacional a Espanya, França, Alemanya, Itàlia, Portugal i Luxemburg i des de la seva fundació el 2017 ja ha recuperat més de 32 milions d'euros en indemnitzacions de més de 80.000 viatgers. Reclamio.com remarca que la seva taxa d'èxit és del 98% de les sol·licituds de reclamació, xifra que aconsegueix gràcies al seu equip jurídic especialitzat, que prova, en un primer moment, d'arribar a un acord extrajudicial amb la companyia aèria i, en cas de no obtenir resposta, interposa una demanda judicial.