Què fa pujar les accions en Borsa d'una companyia? Doncs, principalment, les bones notícies vinculades al seu esdevenir. Això, precisament, és el que acaba de succeir amb Talgo, que ha vist com els seus títols es revaloritzaven fins i tot en un 7% després que Deutsche Bahn, l'operadora ferroviària alemanya, li hagi fet un important encàrrec.

talgo1
 

Què haurà de construir Talgo?

Ni més ni menys que 56 trens complets del model Talgo 230. Es tracta, en concret, de trens Intercity homologats per a qualsevol dels tres principals estàndards de material ferroviari rodador que hi ha al planeta. El valor de l'encàrrec assoleix els 1.400 milions d'euros i la comanda s'emmarca dins d'un contracte marc subscrit el 2019 i en virtut del qual Talgo haurà de fabricar fins a un centenar de trens.

Com és el Talgo 230?

El Talgo 230 és un tren lleuger amb estructura d'alumini extruït que garanteix seguretat màxima i ofereix un pes inferior en un 30% al dels cotxes d'altres fabricants. Permet velocitats màximes d'entre 180 i 250 quilòmetres per hora i inclou eixos autoguiats que permeten construir cotxes de pis sota i sense barreres. Aquest tipus de vehicles permeten que tots els viatgers accedeixin al tren sense pujar o baixar esglaons, ja que el vagó s'alinea amb l'andana. Els trens poden incloure locomotora i cab car i la composició mínima és quatre eixos i tres cotxes sent el llarg mínim de quaranta metres i la capacitat per cada vagó, de 54 passatgers.