Que Patents Talgo, aquella empresa que van dibuixar l'enginyer eloriarra Alejandro Goicoechea i l'arquitecte i empresari bilbaí José Luis Oriol, és una de les poques multinacionals espanyoles de veritat no ho dubta ningú ja. Els seus trens circulen per vies nord-americanes, alemanyes, saudites, kazakhs i, ara també, egípcies, perquè l'Egyptian National Railways acaba d'adquirir una remesa de trens construïts a la fàbrica que Talgo manté oberta a Rivabellosa, a la província d'Àlaba.

Desplegable 2
 

Un contracte per valor de 160 milions d'euros

Els combois adquirits són set i, al costat d'ells, es contracta també el servei de manteniment dels mateixos durant vuit anys, la qual cosa obligarà Talgo a construir un taller a Egipte. Es tracta, en concret, de vagons construïts sobre la plataforma Intercity idèntics als que ja circulen a Alemanya i Dinamarca i ja estan en servei: circulen des del 24 de desembre entre el Caire i Alexandria.

Desplegable 3
 

Com són?

Cada tren format per una locomotora i catorze cotxes de viatgers, pot circular a un màxim de 160 quilòmetres per hora i acollir 492 passatgers. Compten amb espai per a cafeteria, places per a persones amb mobilitat reduïda i sistemes de climatització. De fet, ateses les particulars característiques climàtiques d'Egipte, estan preparats per circular fins i tot amb temperatures de 50 graus. Són, a més, trens fins i tot un 30% més lleugers que els d'altres fabricants gràcies a la particular tecnologia de rodolament de l'empresa espanyola i, per això, exigeixen molta menys energia per funcionar.