Males notícies per a Rishi Sunak: Stellantis, el tercer fabricant mundial d'automóciles en volum, vol que el Regne Unit renegociï l'acord comercial que va permetre al país abandonar la UE. Si no ho fa, l'empresa no garanteix que pugui mantenir la feina a les 5.000 persones que treballen per a Stellantis al Regne Unit.

ellesmere
 

Aranzels

Amb l'actual acord, l'empresa propietària de Vauxhall-Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia i Alfa Romeu es veuria obligada a pagar fins i tot un 10% en concepte d'aranzels per introduir al mercat europeu els cotxes i furgonetes elèctrics que té previst fabricar al Regne Unit.

stellantis
 

Dues fàbriques

Fabricar cotxes a la Gran Bretanya deixarà així i per tant de ser rendible per a Stellantis en un mercat amb marges cada vegada més ajustats i, si Sunak no és capaç de renegociar a la baixa l'aranzel fixat, dues fàbriques estarien en risc seriós. La primera, a prop de Liverpool, és Ellesmere Port i l'altra és IBC, a Luton. D'Ellesmere Port anaven a sortir furgonetes Vauxhall/Opel Combo, Citroën Berlingo i Peugeot Partner electrificades i en IBC es fabriquen furgoentas de mida mitjana com la Vauxhall Vivaro o la Citroën Dispatch. Amb tot, el desastre pot ser més gran, ja que caurien també les empreses auxiliars que subministren components a les dues fàbriques