A l’estiu encara li queden algunes setmanes, però després de la tardor, que passarà en un gairebé no res, el Nadal ja aguaita i arribarà el moment de canviar els pneumàtics d'estiu pels d'hivern. Si ets un d’aquests conductors que disposa d'un joc de pneumàtics especialment pensats per a cada època de l’any i, així, evites les feixugues cadenes, t'has de fer una pregunta. Estàs guardant bé els teus pneumàtics d'estiu o d’hivern quan els canvies?
Si no els conserves degudament, perdran efectivitat
Una roda en mal estat pot generar molts problemes, entre ells un de tan seriós com incrementar la distància de frenada fins i tot en un 20%. Això, i d'allà el preocupant, equival a un risc més gran d'accident i, depenent de l'estat en el qual el pneumàtic es trobi, una altra qüestió no menor: la possibilitat certa d'una sanció que pot assolir els 200 euros. Com cal guardar els pneumàtics llavors? El més correcte és emmagatzemar-los en llocs frescos, foscos, secs i protegits. Les variacions de temperatura fan malbé el pneumàtic, la qual cosa fa que els trasters i els soterranis siguin especialment adequats per emmagatzemar-los
Llocs idonis
Al soterrani o el traster, els teus pneumàtics quedaran fora de perill de la intempèrie, però si tens allà la caldera de la calefacció –que en aquests mesos funciona, segur, a intensitat màxima- hi pot haver complicacions, perquè no és correcte emmagatzemar un pneumàtic prop d'una font de calor. Si tens ocasió, guarda'ls muntats a les seves llantes, ja que evitaràs deformacions. Si ho fas així, el millor és penjar-los del sostre o apilar-los havent-los inflat abans a una pressió equivalent a 1 bar. En cas que no disposis de dos jocs de llantes per emmagatzemar-los muntats en les mateixes, una bona idea és netejar-los amb aigua i sabó i posar-los en una bossa de plàstic ben tancada.