Amb increments que, només durant els dotze mesos del 2022 i amb relació al 2021, van arribar al 88% pel que fa al preu del MWh d’electricitat al mercat minorista, la despesa energètica s’ha convertit en una de les preocupacions més destacades d’empreses i particulars. Tot i que, durant el que portem de 2023, els preus de referència (tant pel gas com pel subministrament elèctric) han minvat, això no es trasllada de manera immediata a les tarifes fixades en els contractes als quals ens enfrontem els usuaris, per a qui la contractació de serveis energètics ha esdevingut un laberint del qual, sense assessorament expert o uns coneixements específics que ultrapassen la capacitat d’un consumidor comú, és quasi impossible sortir-se’n. Aquí, precisament, és on treballa Albium, la primera corredoria energètica de confiança que s’activa a Espanya.

IMG 20230427 WA0009
 

 

Corredoria energètica

D’igual manera que al sector de les assegurances o les telecomunicacions funcionen diferents empreses que, des del seu coneixement del mercat i a partir de la capacitat d’accés a ofertes de la qual disposen, ofereixen serveis a empreses i particulars; Albium desenvolupa al sector energètic una tasca idèntica. Carlos Duarte, CEO de la companyia, ho explica: “tenim accés a ofertes excel·lents que no són a l’abast del consumidor individual i podem ajudar al titular de qualsevol punt de subministrament energètic. Les empreses energètiques, per explicar-ho d’una manera entenedora, ja fa temps que treballen d’igual manera a com ho fan les de telefonia: disposen d’ofertes avantatjoses que únicament s’ofereixen a potencials nous clients i que no estan a disposició dels clients amb contracte en vigor. Nosaltres, com a corredors energètics, disposem d’informació que ens permet saber quan una empresa necessita captar nous clients i, en conseqüència, oferirà millors preus. I, evidentment, quan tenim coneixement d’una oferta d’aquesta mena, fem el que cal perquè el nostre client se’n beneficiï. I això, a més, no té cap mena de cost”, explica.

El producte és el mateix

Des d’Albium, recorden que el producte que les diferents empreses energètiques sempre és el mateix: no varia en funció del preu que pagues i, fins i tot, tot el que s’explica en relació a l’origen de l’energia que cada empresa comercialitza és relatiu: “per una qüestió simplement operativa que té a veure amb com funcionen les xarxes de distribució, qui viu al costat d’una nuclear estarà, segurament, consumint energia d’origen nuclear i, qui s’està al costat d’un embassament, doncs tindrà energia d’origen hidroelèctric. La resta del que ens expliquen són simples relats més o menys encertats, però amb l’energia, són faves comptades: quan anem a comprar roba, valorem la marca, el servei, l’atenció i quan anem a un restaurant, també hi ha diferències, però amb l’energia, no: l’únic factor és el preu. I cada factura importa, perquè pagar menys per l’energia que necessites és tenir més per a gastar en altres qüestions segurament més importants", apunta Duarte.

Vestits a mida

Des de l’empresa, la seva tasca es compara amb la d’un sastre: ells fan vestits a mida i no és el client qui s’ha d’adaptar a les demandes del subministrador. Aquí, qui cerca la solució que millor s’adapta a les necessitats del client són els tècnics d’Albium: “analitzem què paga cada client i perquè. I ens trobem, de vegades, amb situacions dantesques: vam tenir, per exemple, un cas d’una granja avícola que disposava d’un sistema de plaques solars, però ningú s’havia encarregat de comunicar a l’energètica que aquell client volia vendre el seu excedent. Pagaven 1.500 euros al mes i, després de començar a treballar amb nosaltres, paguen 150 mensuals. Nosaltres, a Albium, no volem permetre que la despesa energètica sigui un problema per una família o per un negoci”, apunta el CEO d’Albium.