Atlanta va acollir els Jocs Olímpics el 1996, és la ciutat on coca-cola i la CNN tenen la seva seu i, l'agost de 2019 –i això és el que avui ens ocupa- es va prohibir la circulació de patinets elèctrics als seus carrers des de les 21:00 fins a les 4:00. I vno va funcionar.
Poderoses raons
La raó de tan dràstica mesura cal buscar-la en l'excessiu increment de la mortalitat per accidents de trànsit que es va registrar aquell any. Els protagonistes dels sinistres, i així ho van detectar les autoritats, van ser majoritàriament conductors de patinet elèctric. No hi va haver dubtes, doncs: sense patinets per les nits (el moment en què més nombre d'accidents succeïen) s'acabaria el problema.
Conseqüències indesitjades
Què va succeir? Doncs el que ningú no s'imaginava: el trànsit a la ciutat va augmentar un 10% just després de prohibir-se els patinets a la nit i els embussos es van fer més freqüents i llargs. Es va comptabilitzar, en concret, que duraven entre dos i cinc minuts més. El més sorprenent va ser que la franja horària per a la qual es va decretar la prohibició no era una hora punta ni de lluny i, per això, la conclusió va ser clara: si com alguns proposaven la prohibició s'ampliava a tot el dia, la congestió del trànsit|tràfic podria arribar a límits impossibles de gestionar. Durant 45 dies, es va elaborar un estudi que va llançar les alarmants conclusions indicades i que va estimar que l'ús més gran|important del cotxe, els embussos més habituals i la durada més gran|important dels trajectes que podria arribar a generar la prohibició farien perdre fins a cinc milions d'euros a l'any a la ciutat. Sens dubte, prohibir és una mala idea.