La iniciativa es denomina Benvinguts a Pagès, La Festa i s’impulsa des de la Generalitat de Catalunya durant aquest cap de setmana del 30 de setembre i l’1 d’octubre. El seu objectiu és aplegar pagesos, allotjaments de turisme rural, artesans alimentaris i restaurants per ajudar tothom a descobrir el món de la pagesia i la agroindústria, doncs dels sectors productius que més tecnologia han incorporat durant les darreres dècades per tal de garantir la seva sostenibilitat i, alhora, produir aliments de qualitat en quantitat suficient per abastir gran part de les necessitats del Principat. Per aquest 1 d'octubre, encara hi ha activitats disponibles.

Pàgina web
Dins del programa s’inclouen un seguit d’activitats i experiències que es recullen a un web que aplega oportunitats, expliquen des de la Generalitat “per conèixer en primera persona l’origen d’allò que mengem cada dia, descobrir els processos d’elaboració dels productes de temporada i viure una experiència de turisme de proximitat durant un cap de setmana de portes obertes a tot Catalunya”. Totes, més de 500, són visites gratuïtes, però cal reserva prèvia. El web funciona com a central de reserves i permet fer cerques exhaustives dins de l’oferta preparada. Compta, de fet, amb un motor de cerca interactiu que proporciona informació detallada sobre cada espai disponible, facilita la planificació i reserva d'espais desitjats i millora el registre d’inscripcions. Amb una interfície més atractiva i funcionalitats avançades, els usuaris podran completar la seva reserva en qüestió de pocs minuts.
Diversitat
Benvinguts a Pagès La Festa té com a objectiu mostrar quatre actors principals de la cadena alimentària (empreses agrícoles, ramaderes i pesqueres, processadors d'aliments, restaurants i allotjaments de turisme rural), amb l’objectiu de conscienciar el públic sobre la diversitat d’individus implicats, i les seves variades formes de treball en producció, venda, distribució i transformació d'aliments. Una de les novetats de l’edició d’enguany de Benvinguts a Pagès La Festa és la incorporació dels elaboradors alimentaris i petits artesans, que mostraran els seus productes de proximitat i els processos d’elaboració artesanals en els obradors. Aquesta nova incorporació permetrà als visitants descobrir els processos d’elaboració dels productes de temporada i de proximitat, L’esdeveniment s’adreça a un públic divers i transversal.
Les més de 100 explotacions, 115 allotjaments de turisme rural, 5 elaboradors alimentaris, 220 restaurants i 65 activitats complementàries que obriran les portes el 30 de setembre i l’1 d’octubre són de pràcticament totes les comarques catalanes i representen la màxima diversitat del sector primari català. La iniciativa de Benvinguts a Pagès ha esdevingut una acció turística i de promoció a la comercialització dels productes i de suport a les explotacions agroalimentàries i pesqueres participants que s’adreça a la ciutadania en general, però sobretot al públic familiar, sènior, foodie i jove.