La consultora nord-americana Cord Cutting ha realitzat un estudi sobre l'impacte que pot estar tenint la pirateria sobre el compte de resultats de gegants del streaming de vídeo com Netflix, Amazon Prime Video i Hulu. L'estudi ofereix uns resultats basats en una enquesta realitzada sobre un univers de 1.127 consumidors de pel·lícules i sèries.

Per pirateria s'entén en aquest cas el gaudi dels serveis de streaming esmentats sense pagar perquè utilitzen les claus d'usuaris que sí que abonen mensualment les quotes contractades. Segons l'estudi de Cord Cutting, fins a 1 de cada 5 persones s'estaria beneficiant d'aquesta pràctica irregular, causant una pèrdua –o lucre cessant– francament significatiu. Així mateix, es pot assenyalar que l'estudi s'ha dut a terme en els casos en els quals s'estigués compartint l'accés més bàsic. És a dir, el que per contracte hauria de ser utilitzat per una sola persona.

netflix   flickr

L'informe apunta a què en el cas de Netflix, la subscripció bàsica del qual té un cost de 7,99 dòlars (la mateixa quantitat que en euros a Espanya), la companyia més important del sector al món podria estar perdent uns 192 milions de dòlars mensuals o el que és el mateix, 2.300 milions anuals. En el cas d'Amazon Prime Video i Hulu, el que estarien deixant de guanyar per l'esmentada pirateria serien de 540 i 480 milions a l'any, respectivament.

D'entre els enquestats, el 59,3% afirma estar disposat a abonar-se a Netflix si se li acabés la possibilitat d'accedir al seu servei de manera irregular, mentre que en el cas dels que es troben en el mateix cas davant el servei d'Hulu i Amazon Prime Video, els percentatges baixen fins al 37,8 i 27,6, respectivament.

Els millennials són el segment demogràfic que més reconeix accedir a Netflix i Hulu de manera irregular, encara que en el cas d'Amazon Prime Video sorprèn que és el col·lectiu denominat com la generació del baby boom el que predomina a la pràctica de la pirateria amb aquest servei.