Fa uns anys que ens hem familiaritzat amb serveis de continguts audiovisuals per streaming com Netflix, HBO o Amazon Prime Video. Els tres productes són nord-americans i s'han anat expandint pel món amb gran facilitat per diferents raons. Bé pels seus extensos catàlegs de sèries i pel·lícules (Netflix), per comptar amb alguna de les sèries més existoses de la història (HBO amb Joc de Trons), pel seu preu assequible (en els dos casos citats) o per anar lligats a altres serveis que moltes persones tenen contractades des de fa temps (Amazon Prime Video, que està inclòs en el servei de tramesa gratuïta d'Amazon).

Per unes raons o per d'altres, el cert és que ja no queda cap dubte que els seus respectius models han arribat per quedar-se, fins al punt que el terme Netflix ja s'utilitza en moltes ocasions com un genèric quan es parla dels serveis de continguts audiovisuals per streaming. I ja que els diners no s'estiren com el xiclet, a moltes cases en les que s'ha apostat per ells, s'han vist obligats a donar-se de baixa de plataformes una mica més tradicionals –encara que també recents– com Movistar+, Vodafoney o Orange, per citar les que compten amb més clients.

Un fet que fa un temps que preocupa els rectors d'aquestes companyies, que no deixen d'ofertar millors preus o solucions parcials perquè la sagnia de clients es minimitzi.

Un servei nou per 8 euros

Entre aquestes estratègies noves, Telefónica n'ha presentat avui una que podria dir-se que s'aproxima bastant en preu i plantejament a l'arxifamosa Netflix. Així, la companyia tecnològica ha revelat el seu nou servei de televisió OTT (Over-the-top, o de lliure transmissió a través d'internet) per 8 euros al mes per a tots aquells que no siguin clients de Movistar. Un gir en la seva oferta que pretén, lògicament, augmentar el nombre de clients a través d'un preu molt assequible i uns continguts atractius.

Per poder ofertar el paquet per streaming, Movistar es basa en el seu contingut propi, oferint així sèries originals de Movistar+, pel·lícules sobre les quals tenen drets i esport.

Per 8 euros mensuals, l'usuari podrà gaudir d'uns 300 documentals i sèries, al voltant de 270 pel·lícules i fins a 60 programes diferents de la plataforma de Telefónica. Entre els continguts originals destaquen els canals #0 i #Vamos, Movistar Series, Movistar Seriesmanía i alguns esdeveniments esportius, si bé d'aquests últims només garanteixen ofertar els que es retransmetin a través de #Vamos i #0. Deixant la resta de les retransmissions per als clients habituals de la plataforma.

Segons ha anunciat la companyia, el nou servei OTT de Movistar arribarà a les llars al juny, serà multiplataforma i inclourà un streaming a dues pantalles simultàniament.