El límit és el 2035 i només falten 11 anys. En aquesta data, Mazda, la marca japonesa que s'ubica en aquest difús espai que separa a Nissan i Toyota de Lexus, vol convertir-se en una empresa neutra en carboni intervinguda la pròxima dècada.

Frontera 2030
Abans d'assolir aquesta fita, els d'Hiroshima, tenen un horitzó més immediat que és el que es dibuixa per a l'any 2030. D'aquí a llavors, el fabricant espera haver reduït les seves emissions de diòxid de carboni en un 69%. Avui, l'activitat de les fàbriques genera el 75% de les emissions de CO2 de la multinacional automobilística.
Què plantegen?
Per assolir els seus objectius, la directiva de Mazda planteja un pla amb tres línies de treball|feina. La primera és fer servir l'energia de manera més eficient, la segona, substituir energies convencionals per renovables i la tercer, fer servir per als processos interns combustibles neutres en carboni. L'antiga Toyo Kogyo Co. (que es va fundar el 1920) va estrenar el seu actual nom a començaments dels anys 30 i el va prendre d'Ahura Mazda, el déu persa de la llum i la saviesa. A Mazda, compten que aquesta divinitat els ajudi a trobar el camí que volen seguir. Es pot dir, tanmateix, que també s'encomanen a Jujiro Matsuda, el seu fundador. Per què? Doncs perquè el seu cognom es pronuncia en japonès precisament igual que Mazda. Per això (i també per evocaciones= va ser que ho va escollir al seu dia per a l'empresa.