El límit és el 2035 i només falten 11 anys. En aquesta data, Mazda, la marca japonesa que s'ubica en aquest difús espai que separa a Nissan i Toyota de Lexus, vol convertir-se en una empresa neutra en carboni intervinguda la pròxima dècada.

Mazda CX 30
 

Frontera 2030

Abans d'assolir aquesta fita, els d'Hiroshima, tenen un horitzó més immediat que és el que es dibuixa per a l'any 2030. D'aquí a llavors, el fabricant espera haver reduït les seves emissions de diòxid de carboni en un 69%. Avui, l'activitat de les fàbriques genera el 75% de les emissions de CO2 de la multinacional automobilística.

Què plantegen?

Per assolir els seus objectius, la directiva de Mazda planteja un pla amb tres línies de treball|feina. La primera és fer servir l'energia de manera més eficient, la segona, substituir energies convencionals per renovables i la tercer, fer servir per als processos interns combustibles neutres en carboni. L'antiga Toyo Kogyo Co. (que es va fundar el 1920) va estrenar el seu actual nom a començaments dels anys 30 i el va prendre d'Ahura Mazda, el déu persa de la llum i la saviesa. A Mazda, compten que aquesta divinitat els ajudi a trobar el camí que volen seguir. Es pot dir, tanmateix, que també s'encomanen a Jujiro Matsuda, el seu fundador. Per què? Doncs perquè el seu cognom es pronuncia en japonès precisament igual que Mazda. Per això (i també per evocaciones= va ser que ho va escollir al seu dia per a l'empresa.