D'acord amb la darrera informació de Mark Gurman, una de les millors apps de macOS arribarà a iOS 26 i iPadOS 26. Ens referim a l'app Vista Prèvia, aquesta meravellosa utilitat que tenim a Mac arribarà com una "solució integrada" per poder administrar i editar documents en PDF. Veritablement és una solució ja que molts usuaris d'iPhone i iPad recorren a alternatives de tercers sense que es tingui una bona opció per part d'Apple.
Vista Prèvia arribarà com a app preinstal·lada a iOS 26 i iPadOS 26
Aquest rumor prové d'un informe d'expectatives per a la WWDC 2025, el qual assenyala coses interessants. L'aplicació serà similar a la que tenim a macOS i la pantalla d'inici tindrà l'estil de Pages i Keynote. Tindrà el logotip i nom de Vista Prèvia on l'usuari podrà escollir opcions de documents d'una galeria que estarà a la part de baix. No se sap precisament si en essència serà la mateixa aplicació que a macOS. Recordem que a Mac podem realitzar edicions bàsiques d'imatges en diversos formats, la qual cosa la fa una opció atractiva per a qualsevol tipus d'usuari.

Aplicació Vista Prèvia de macOS
Per què iOS i iPadOS ha estat tant de temps sense Vista Prèvia?
Podria considerar-se una app imprescindible en el món d'Apple. És la seva pròpia app nativa per a la lectura i edició de documents en PDF. Una bona part d'usuaris que no l'han explorat a fons potser desconeixen l'apartat d'edició d'imatges. Té un gran potencial i és increïble per part d'Apple que no hagin pensat a oferir una app similar per a iOS i iPadOS. Sabem que no és la primera vegada que els de Cupertino posen absent una app d'un sistema operatiu. Per estrany que sembli, iPadOS va passar des dels seus orígens sense una app nativa de Calculadora. Potser ara ho consideren un èxit pel fet que ja no només és una app qualsevol sinó que han equilibrat la balança amb Notes i les operacions matemàtiques.

Canvi de format a un fitxer a Vista Prèvia
Si Apple decideix que iOS 26 i iPadOS 26 tinguin una app de Previsualització desitgem que sigui tal qual com en macOS. Una app específica per a documents PDF sona bé, encara que desitgem tenir una app completa com si estiguéssim en l'entorn Mac. En el nostre cas molt especial és útil per poder editar imatges, d'haver existit fa temps en iPad és molt probable que hagi adoptat aquest dispositiu com a principal o secundari almenys per treballar.
Què opines del rumor de Mark Gurman? És emocionant que, a mesura que estem en les últimes hores prèvies a l'esdeveniment, es vagi filtrant informació interessant. No oblidis de seguir la cobertura que tenim preparada per a tu a iPadizate. Segueix l'esdeveniment principal amb nosaltres mentre visualitzes el vídeo a la pàgina d'Apple o mitjançant YouTube.