L'IA; i ja ho avançava fa uns mesos Bill Gates i, fa uns anys, Stephen Hawking; és una tecnologia tan disruptiva com al seu dia ho va ser l'energia nuclear. Des del MIT, la universitat tècnica més prestigiosa d'Occident, donen per fet que l'IA pot millorar fins en un 14% la productivitat dels qui la utilitzen en el seu acompliment quotidià, però assenyalen també que aquesta eina no impactarà d'igual manera a tots els sectors. En alguns l'impacte serà més gran i, des de Visor.ai, empresa especialitzada en desenvolupament de plataformes intel·ligents per a canals de Chat, correu electrònic i veu per a entitats i empreses, detallen quins seran els que visquin més grans (i més ràpides) transformacions.

Intel·ligència Artificial
 

Atenció al client

Segurament, el més afectat. La figura del teleoperador clàssic corre risc cert de desaparèixer, igual com les grans plataformes de telemàrqueting. Les empreses podran millorar la interacció amb els seus clients mitjançant l'ús de l'IA i, així, serà possible personalitzar interaccions, recomanar productes i resoldre problemes sense intervenció humana. Quedarà espai per a un agent d'atenció al client clàssic? Veurem.

Anàlisi de Dades i Desenvolupament Web

Els analistes de dades faran servir l'IA per analitzar grans conjunts de dades i extreure informació significativa. Amb això, la seva capacitat per identificar patrons, tendències i oportunitats creixerà exponencialment i, a més, el seu acompliment serà més ràpid i precís. Amb aplicadors que utilitzen IA com a eina, els desenvolupadors podran crear de manera més senzilla solucions per automatitzar processos en diverses indústries. L'automatització en permetre l'aprenentatge automàtic i l'adaptació contínua a mesura que els sistemes processen informació i milloren el seu rendiment amb el temps.

Ciberseguretat

Davant de l'augment d'amenaces cibernètiques, els especialistes en ciberseguretat poden introduir l'IA en les seves tasques quotidianes per enfortir les defenses i detectar patrons de comportament maliciós. L'eficàcia en la identificació i la mitigació de riscos de seguretat seran més grans.

Salut

Al sector de la salut, l'IA pot millorar l'eficiència en l'anàlisi de dades mèdiques, el diagnòstic i el desenvolupament de tractaments personalitzats. Els sanitaris poden utilitzar-se per optimitzar l'atenció al pacient, millorar la gestió de registres mèdics i facilitar la presa de decisions clíniques.

Administració

L'automatització dels sistemes d'interacció amb les administracions serà la norma. Amb això, se suposa que s'agilitaran tots els processos d'obtenció de llicències i permisos i accés a serveis i ajuts i s'evitarà la possibilitat d'errors humans i, també, es posarà més difícil que persones concretes utilitzin la seva posició per obtenir privilegis. Tots els Koldo del món, a priori, ho tindran més difícil; però és l'automàtic més objectiu que el personalitzat? Veurem, perquè el cert és que, encara que fins ara conèixer algú pot arribar a agilitar el procés d'obtenció d'alguna cosa, en el futur n'hi pot haver prou amb tenir accés a determinats coneixements tecnològics per aconseguir el mateix, ja que cap sistema no és inviolable.