Puma, el gran rival d'Adidas –els seus fundadors, Rudolph i Adolf -'Adi'- Dassler eren germans- vol millorar l'experiència dels seus clients que opten per la compra online. Per a això, inclourà en la seva operativa solucions de gestió de dades i eines d'IA. Es fa amb una finalitat clara: aconseguir que l'experiència de compra en línia sigui més àgil i personalitzada.

6da6
 

Assistents

Així, la firma d'Herzogenaurach es recolzarà en Google Cloud per activar assistents de compra fonamentats en sistemes d'IA generativa que permetran al client emprovar-se peces de manera virtual i que, també, es podran fer servir per desenvolupar programes de fidelització assistits. Abans, i com a pas previ, Puma rubrica un acord amb Google perquè determinats elements de la seva plataforma de comerç electrònic s'allotgin a Google Cloud i, així, la firma amb seu a Mountain View pugui disposar d'una plataforma global de dades.

Google Analytics

La informació obtinguda s'analitzarà amb eines com Google Analytics i BigQuery per adaptar els continguts de web. Gràcies a les primeres adaptacions realitzades, el valor mitjà de les comandes dels clients ha crescut ja en un 19% i, alhora, Puma és capaç d'actualitzar el seu inventari quatre vegades més de pressa. Des de Puma, el tenen clar: la migració de les seves infraestructures de comerç electrònic al núvol de Google "donarà un gran impuls al nostre esforç de convertir els canals de venda directa al consumidor en un motor significatiu de creixement". En una segona fase, Puma té previst incorporar capacitats d'IA de Google Cloud en totes les etapes de la compra. La firma també té intenció d'explorar les eines d'IA generativa i de recerca visual de Google Cloud per crear en el futur propostes a mida.