WhatsApp, l'eina de missatgeria més utilitzada arreu del món, és des d'aquest setembre una eina més dins del sistema de comunicacions de la Generalitat de Catalunya. L'ens autonòmica ha activat un canal de difusió propi dins de l’aplicació de Meta per difondre de forma ràpida, senzilla i privada continguts d’alt valor per a la ciutadania. També facilita que aquesta informació oficial es pugui compartir ràpidament i arribi a molta més gent. 

Logo Whatsapp
 

Què s’hi pot trobar

Seguint el model ja consolidat a Telegram, el nou canal de WhatsApp serà l’únic perfil institucional de la Generalitat en aquesta plataforma. S’hi emetrà diàriament informació de nous serveis, ajuts i tràmits, notícies rellevants i avisos o alertes de protecció civil. Amb aquest pas, la Generalitat es converteix en una de les deu institucions públiques de l’Estat que ja té un canal verificat a WhatsApp. Així, s’afegeix a la llista de xarxes socials com TikTok, Instagram, X (Twitter), Facebook, Telegram i LinkedIn, on @gencat ja suma més de mig milió de seguidors.

Com utilitzar el servei

La nova funcionalitat estarà disponible per als usuaris de la plataforma els propers dies i apareixerà en una pestanya anomenada ‘Actualitzacions’. Per rebre les novetats de la Generalitat de Catalunya a WhatsApp cal obrir l’última versió de l’aplicació al telèfon o al navegador web, accedir-hi des de l’enllaç gen.cat/whatsapp o cercar “Generalitat de Catalunya” a l’apartat ‘Actualitzacions > Canals’ de l’aplicació, seleccionar el canal i prémer el botó 'segueix'

Què són els canals de WhatsApp

Els canals de WhatsApp són una eina de comunicació unidireccional perquè els usuaris puguin seguir de forma privada allò que els interessa. La Generalitat estrena el canal el mateix dia que l’empresa Meta fa el llançament del producte a nivell mundial i és una de les poques institucions que des del primer dia ja disposa d’un compte verificat.