Carregant...

Qui s'imaginava que Foxconn faria un dels passos més atractius de la seva història entrant en un sector, potser una mica llunyà del que normalment fa. Conegut principalment per ser el proveïdor principal de l'iPhone en el seu acoblament, el seu pròxim pas és ser present en el mercat de l'automòbil amb el seu nou SUV elèctric, que podria competir perfectament amb el Tesla Model Y. 

Foxconn vol oferir quelcom nou amb un SUV mitjà amb amplitud, bones especificacions i un preu que podria ser trencador per a un mercat que vol entrar en aquest sector elèctric dels cotxes. Es diu Cavira i ho farà amb la marca Foxtron, una marca en conjunt amb Yulon Motor, segons ha informat CarScoops

Foxconn presenta el nou Cavira, un SUV elèctric per entrar de ple en el mercat de l'automòbil

L'interior del nou Cavira

La seva versió d'entrada té un motor posterior que ofereix 249 CV amb una autonomia de 578 quilòmetres; les seves mesures són de 4,69 metres de llarg per 1,90 metres d'ample. La distància entre eixos és de 2,92 metres, quelcom semblant al Model Y de Tesla, però té una distància més gran, que és el que ofereix més espai interior. En la seva presentació és el que més s'ha destacat, principalment per guanyar a un sector del públic que és el que més busca en un cotxe d'aquestes característiques.

A més, també va presentar una segona versió Pioneer de doble motor que ofereix fins a 468 CV. Accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 3,8 segons. A dins hi ha una bateria LFP de 82,7 kWh amb una càrrega ràpida contínua de fins a 175 kW. D'un 10 a un 80 % en menys de mitja hora, per la qual cosa és una solució atractiva per a la ciutat. A l'interior hi trobarem una pantalla vertical de 15,6 polzades; a més, hi ha botons físics sota la pantalla. Ofereix monitoratge per al conductor; en comptes del clàssic panell d'instruments, aposta per un altre tipus de pantalla horitzontal a través de la qual és possible tenir el control del cotxe. 

Cavira, una nova proposta de SUV elèctric

És una nova proposta que no neix de la improvisació, sinó tot el contrari. Una aliança favorable per a la marca amb Yulon Motors, ja que ells tenen l'experiència principal de fabricar i desenvolupar elèctrics. És com si Apple s'hagués decidit a fabricar l'Apple Car a partir de tots els dissenys que ja tenia i l'hagués delegat a Foxconn, encara que en aquest cas aquesta última va decidir per l'experiència. El preu és d'uns 34.500 euros al tipus de canvi dels dòlars taiwanesos, que són 1,2 milions al seu país local. Podrà obtenir l'èxit necessari per a buscar traspassar fronteres? Un terreny que ja ha estat dominat per BYD i Tesla podria tenir un altre competidor important al futur.