Entre els mesos de gener i abril d'aquest any es van vendre a tot Europa gairebé dos milions de cotxes elèctrics segons estadístiques de l'Associació Europea de Fabricants d'Automòbils (ACEA). Durant el mateix període, se'n van vendre uns dos milions dos-cents cinquanta mil de vehicles propulsats mitjançant motors de combustió.

Concessionari de vehicles. Europa Press
 

Els elèctrics en venen més que els dièsel

Encara que els vehicles amb motor de combustió continuen sent els preferits, en les xifres d'aquest primer quadrimestre hi ha una dada rellevant: els vehicles elèctrics (559.733) venen ja en el conjunt d'Europa més que els dièsel, dels quals|que només siguin venut i matriculat durant aquests quatre primers mesos de l'any 550.391. Els motors de gasolina, amb tot, continuen sent majoria i, de fet, s'han venut entre gener i abril d'aquest any (1.595.459) més que durant el mateix període de l'any passat (1.359.331). Els únics tipus de motor que baixen en vendes són el dièsel i els híbrids no endollables: 553.029 durant el primer quadrimestre de 2022 i 550.391 en els quatre primers mesos d'aquest any per als primers i 306.747 i 299.083 per als segons. Durant aquest mateix període, s'han venut 150.000 cotxes elèctrics més que entre gener i abril de 2022, i 225.000 híbrids endollables més.

Més vendes

En aquests primers quatre mesos de 2023, les vendes de vehicles en general també han despuntat: entre gener i abril de 2022 es van vendre 3.585.944 cotxes i durant aquest primer quadrimestre s'han venut 4.201.918. Si les marques són capaces de construir bateries que no es degradin i, alhora, ajusten els preus perquè un cotxe compacte no costa més de 30.000 euros, encara pujaran més.