Com bé saben tots aquells que segueixen atentament l'evolució de la indústria de l'automòbil, des de fa ja uns anys s'està vivint un procés de transformació dins d'aquesta indústria, entre altres coses perquè d'aquí a uns anys, i tret que els plans canvien sobtadament, van sent acabar els models 100 × 100 d'elèctrics els que sentencia definitivament als motors de combustió tradicional.

En aquest sentit, actualment ens trobem en un moment en el qual, si bé és cert que moltes marques estan apostant per anar a poc a poc augmentant la seva gamma de models 100 × 100 d'elèctrics als seus catàlegs, també són moltes les marques que estan apostant per allargar al màxim possible la vida dels motors de combustió, en aquest cas introduint novetats referent al combustible.

No és que sigui precisament cap secret que la gasolina i el dièsel tal com ens havíem conegut fins ara, per molt que vagin a ser presents encara uns quants anys, suposa un greu problema a nivell mediambiental, per això existeixen ja diversos projectes per poder continuar donant vida als motors de combustió però amb combustibles molt més respectuosos a nivell d'emissions i contaminació.

El preu dels e-fuel o gasolina sintètica pot acabar sent un problema

Els projectes que està cobrant més força és el de la gasolina sintètica, amb l'objectiu d'una disponibilitat cada vegada major d'e-fuels a nivell mundial. Una disponibilitat més gran que vingui de la mà d'un abaratiment del cost de producció i, així, del cost que haurà de pagar el conductor utilitzar-lo al seu cotxe.

 

Problema en aquest cas és que, tal i com apuntat HIF Global, la productora de combustible sintètic més gran en l'actualitat en l'impuls dels e-fuels a nivell global, les previsions que tenen per a la producció d'aquest combustible a gran escala en els propers anys és que el cost de la gasolina sintètica serà d'aproximadament 2 € el litre.

Per si aquest preu no fos ja prou alt, es pot tenir en compte que a ell s'ha d'incloure també els impostos de cada país que, per exemple, a Espanya són gairebé el 50 %, pel que el preu del litre de combustible d'aquest carburant podria acabar sent d'uns tres euros, un preu molt més elevat que el que té la gasolina actualment, que es queda per sota dels dos euros. Un problema més que evident per a la indústria.