Els usuaris del servei Prime de Amazon, el més valorat entre els clients del gegant nord-americà, podran comprovar a curt termini com la rapidesa en el lliurament de les seves compres s'escurçarà encara més si atenem les declaracions de Brian Olsavsky, Director d'Operacions Financeres de la companyia.

Amazon Prime compta amb més de 100 milions de membres de pagament als EUA, la qual cosa representa un 62% del total dels clients d'Amazon al país nord-americà. Segons dades ofertes el 2018, els membres d'Amazon Prime realitzen una despesa anual un 133% més gran que el dels clients que no estan subscrits al servei.

En una conferència mantinguda amb inversors, Olsavsky va assegurar que Amazon està treballant en reduir de dos dies a només un el període de lliurament per a les compres realitzades a través del servei Prime. El cert és que molts dels lliuraments que es realitzen ja avui dia es produeixen en 24 hores, encara que el compromís que ofereix Prime per defecte sigui de 48 hores.

En paraules del directiu d'Amazon, "actualment estem treballant en l'evolució del nostre programa de tramesa Prime, que històricament ha estat un programa de dos dies, a un programa de tramesa d'un dia. Construirem la major part d'aquesta capacitat al llarg de l'any el 2019."

Per a això, des de la companyia que presideix Jeff Bezos realitzaran una inversió de 800 milions de dòlars a fi de millorar les seves infraestructures i la construcció de nous centres que permetin emprendre l'optimització de la manipulació dels productes i els lliuraments.

Així mateix, Amazon està emprenent d'algun temps ençà un canvi substancial a la seva plantilla per substituir en molts dels llocs de treball, a treballadors menys qualificats per especialistes en cada acompliment, així com la implantació de robots específics per a tasques logístiques.

Però els canvis per convertir el servei de lliurament Prime encara més ràpid no només requerirà d'inversions des d'Amazon. Les empreses més importants en la tramesa i repartiment de la mercancia a les llars, socis d'enorme importància d'Amazon en definitiva, també s'hauran d'involucrar en el procés de millora. Entre ells, es troben companyies tan conegudes com els serveis de missatgeria FedEx i UPS o el mateix Servei Postal dels EUA.

Com és lògic, els primers passos ja s'estan fent i es preveu que la realització efectiva del nou anunci tingui lloc al llarg de 2019 als Estats Units. Un fet que la companyia anirà traslladant capil·larment a altres geografies del món una vegada que en aquests països les infraestructures s'adaptin també als requeriments necessaris per poder assegurar un repartiment en 24 hores.