El Black Friday és, al costat del Nadal, el període de l'any en què més compres es registren. Aquesta data, encara que té el seu origen als Estats Units, s'ha convertit en un fenomen mundial i marca el començament de la temporada de compres nadalenques amb descomptes que atreuen a multituds i generen un gran volum de vendes, tant en botigues físiques com online. Només aquest any, es calcula un increment del 35% en la despesa online i això, sempre, suposa també un increment de les devolucions. I encara que sovint s'oblidi, gestionar-les correctament és clau per fidelitzar clients. Avui, el 67% dels consumidors revisa la política de devolucions d'una companyia abans d'adquirir cualquiera dels seus productes i el 89% dels quals han viscut una traça experiència de devolució descarta proveïdors per aquesta circumstància.

problemes compres devolucions 1
 

Què és el que més es torna?

Especialment, productes de moda. Representen un 28% del total de devolucions. Li segueixen els accessoris, amb un 19% i són també als primers llocs les sabates, amb un 19%. La raó per cursar una devolució sol haver de veure en la meitat dels casos (50%) amb les talles.

Com gestionar les devolucions millor?

Les devolucions, sempre, generen costos addicionals a les empreses i, per això, gestionar-les de manera correcta és fonamental. Una de les tècniques més habituals és convertir les devolucions de diners en canvis de producte o targetes regal. REVER, una plataforma de gestió de devolucions als comerços online, assegura que aconsegueix redirigir els reemborsos a mecanismes de devolució que retenen el valor captat (els esmentats canvis de producte o targetes regal) en un 28% dels casos.

Oriol Hernandez i Màrius Montmany, fundadors de REVER, l'expliquen: "La nostra plataforma és especialment rellevant durant les èpoques amb un alt volum de vendes ja que la gestió de les subseqüents devolucions és crítica per assegurar la rendibilitat de la campanya. REVER millora l'experiència de client, i, alhora, és l'única solució disponible al mercat que està realment alineada amb els interessos de les marques. La plataforma de REVEURE, expliquen, "ofereix un producte integral als eCommerce que va molt més enllà dels reemborsos, ja que integra la logística i un tauler de control amb el seguiment de totes les devolucions, millorant així l'experiència d'usuari i oferint diverses opcions de compensació com canvis o codis promocionals, que ajuden els eCommerce a fidelitzar els seus clients" Som davant de l'eina definitiva per mantenir com a clients a aquest 89% persones que canvia de proveïdor quan viu una mala experiència de devolució?