Amb la Setmana Santa en l'horitzó immediat, es disparen les recerques d'ofertes de viatges a Internet i, encara que s'existeix un risc cert de ser víctima de ciberestafes si no s'actua amb sentit comú, el cert és que a Espanya creix any rere any l'interès pels webs vinculats a serveis turístics i hotelers. Segons dades de navegació registrades per la consultés GfK, el gener d'aquest any, més de 34 milions de persones van accedir durant a sites i apps de recerca de viatges (és a dir, relacionades amb allotjaments com|com a hotels i apartaments, així com amb el transport, des de recerca de tornats fins a trens) el mes de gener passat. Això suposa que el 86% de la població ha visitat aquests webs i aplicacions.

Vacances setembre - Copacabana Río Janeiro Brasil. Imatge: cre8tive_pixels
 

Gairebé dues hores al mes

Respecte al temps dedicat a aquesta activitat, s'observa que cada usuari va invertir com a mitjana 1 hora i 42 minuts mensuals al mes. I, a més, es tracta d'un consum intensiu, ja que més de 12,5 milions de persones consumin aquest tipus de continguts de forma diària. En realitzar-ne una de comparativa respecte a l'any passat, s'aprecia un creixement del nombre de persones que planifiquen digitalment les seves vacances en el període previ a Setmana Santa. I és que es passa d'un consum mensual de més de 33.202.265 usuaris únics el gener de 2023 a superar els 34 milions el gener 2024, la qual cosa suposa un increment del 3%.

Més que fa un any

En el vinculat al creixement interanual de l'audiència mitjana diària (nombre de persones que accedeixen diàriament a aquests sites) l'increment és notable: gairebé un 20% més d'usuaris diaris respecte a l'any passat. Una altra conclusió que llança aquesta anàlisi és que el consum de webs i apps d'és paritari, tant analitzant l'accés mensual - ambdós sexes superen els 17 milions d'usuaris - com l'audiència mitjana diària, que se situa en 6,5 milions d'homes davant alguna cosa més de 6 milions de dones. Així mateix, el temps dedicat tant d'homes com dones supera l'hora i mitjana al mes.