El caos als aeroports no s'atura en aquest inici de l'estiu. Les vagues convocades durant el mes de juliol per les companyies EasyJet i Ryanair han provocat cancel·lacions i retards en les seves primeres jornades. Un estudi d'un proveïdor líder d'intel·ligència de viatges, Mabrian, ha revelat aquest dimecres un rànquing sobre les deu aerolínies que més vols han cancel·lat a Europa entre l'1 i el 15 de juliol. EasyJet se situa en la primera posició, en cancel·lar 1.394 vols, que representen un 5,46% de la seva capacitat. En concret, l'estudi compara els vols programats el 14 de juny per a operar entre l'1 i el 15 de juliol respecte als vols programats per al mateix període a partir del 28 de juny. Air Europa i Vueling es troben en la novena i cinquena posició, respectivament. Així, Vueling ha cancel·lat 69 vols, un 0,64% de la seva capacitat, situant-se en la cinquena posició d'aquest rànquing de deu aerolínies, mentre que Air Europa és la penúltima amb 12 vols cancel·lats, un 0,42% de la seva capacitat.

ranquing 10 aerolinies vols cancelats europa
Rànquing de Mabrian sobre les 10 aerolínies que més vols han cancel·lat a Europa, entre l'1 i el 15 de juliol 

2.000 vols cancel·lats a tota Europa 

Sumant les deu aerolínies hi ha més de 2.000 vols cancel·lats en tota Europa només per al període de l'1 al 15 de juliol. La primera posició, per nombre de vols cancel·lats, l'ocupa EasyJet, amb 1.394. Seguida de Turkish Airlines (399), SAS (145), Wizz Air (86), Vueling (69), TUIfly (51), Wizz Air UK (45), United (30), Air Europa (12) i Saudia (11). El director de Vendes i Màrqueting de Mabrian, Carlos Cendra, ha destacat que és "molt inusual" veure que les companyies aèries cancel·lin vols programats amb tan poc temps d'antelació, "just en el pic de la temporada d'estiu". Cendra ha afirmat que "mai" havia vist una cosa així i que "és un reflex de les dificultats laborals que estan tenint les aerolínies i els aeroports en aquests moments, la qual cosa fa que no puguin tornar als nivells de capacitat de 2019". "De fet, hem de mantenir una certa perspectiva sobre aquesta situació general, ja que quan observem les xifres globals en termes de percentatge de la capacitat aèria d'una aerolínia, el que observem és que en molts casos les cancel·lacions en termes relatius són molt baixes: la taxa més baixa de les 10 principals és la d'Air Europa, amb menys del 0,5% dels vols cancel·lats, cosa que significa que 199 de 200 segueixen programats per a volar", ha assegurat Cendra. 

EasyJet encapçala el rànquing 

A les vagues d'aquest cap de setmana i les de les setmanes vinents també se li suma situar-se en la primera posició com aerolínia que més vols ha cancel·lat a Europa. No és l'única mala notícia que ha patit aquesta setmana la companyia, enmig d'aquest moment tan convuls, el director d'operacions d'EasyJet, Peter Bellew, va dimitir aquest dilluns del seu càrrec a fi de perseguir "altres oportunitats de negocis". El conseller delegat de la companyia, Johan Lundgren, va agrair en un comunicat a Bellew el seu "dur treball i li va desitjar el millor en el futur". "Tothom en easyJet continua absolutament centrat en dur a terme una operació segura i de confiança aquest estiu", va afirmar Lundgren.

A Espanya, l'aerolínia ha convocat un total de nou vagues dels tripulants de cabina de passatgers als aeroports de Màlaga, El Prat i Palma. La setmana passada va anunciar cancel·lacions de serveis d'últim minut al Regne Unit, principalment en l'aeroport britànic de Gatwick, que van indignar als passatgers. El mes passat, el sindicat britànic United, que agrupa els treballadors d'aquest gremi, va lamentar que existeix "una falta de lideratge" en l'aerolínia i va considerar que Bellew hauria d'"adoptar el control de la situació".