Twitter ha sorprès amb un canvi de logotip, el de la criptomoneda Dogecoin. Sense cap avís ni explicació, la xarxa social d'Elon Musk ha renovat aquest dilluns la seva imatge. On abans hi veiem l'ocellet blau, ara hi veiem el gosset mem daurat. Ni l'empresari ni la mateixa companyia han justificat el canvi de logotip arreu de la plataforma, només ha fet una piulada (un lladruc?) fent broma de la situació — mentre que el perfil de Dogecoin s'ha limitat a dir: "Molta moneda. Vaja! Molta moneda. Quants diners. Així que cripto". Cal tenir en compte just fa dos dies que als Estats Units se celebrava el dia d'enganyar o April Fools' day, el seu equivalent al Dia dels Sants Innocents. De la mateixa manera, Musk sempre ha mostrat interès per la criptomoneda mem. 

Nou Logo Twitter
El logotip de Dogecoin substitueix l'ocellet de Twitter

La inclusió de Dogecoin on abans hi havia el clàssic ocellet de Twitter ha provocat que el preu de la criptomoneda s'hagi disparat un 20%, fins a assolir un màxim de 0,090 euros. És el seu valor més alt en un mes, segons diversos portals especialitzats en monedes digitals. I això que la relació entre la plataforma i la criptomoneda ha sigut complicada, tot i l'interès de Musk. Els moviments controvertits de l'empresari han provocat sovint baixades de preu sobtades del Dogecoin. Ara, la situació s'ha capgirat.

Preu Dogecoin / Google
El preu del Dogecoin es dispara després del canvi de logotip de Twitter / Google

Compartit el codi font de Twitter

Twitter també està en el punt de mira perquè recentment ha compartit part del seu codi font a GitHub, amb detalls sobre com funciona la secció "Per a tu". I això que ja hi havia una part d'aquest codi font a la plataforma: actualment s'investiga una filtració per la qual aquesta informació va arribar de forma no autoritzada a GitHub, publicada per part d'un usuari identificat com a FreeSpeechEnthusiast. La plataforma va retirar el contingut després de rebre una notificació judicial per infracció de dret d'autor.

Això va passar només uns dies després que Musk anunciés que a finals de març faria públic l'algoritme de la plataforma, cosa que va passar de manera oficial el passat divendres 31 de març. La plataforma ha compartit el contingut amb l'objectiu de "fer la primera passa en una nova era de transparència" i per excloure "qualsevol odi que pogués comprometre la seguretat i privacitat de l'usuari", segons va explicar en un comunicat compartit en el seu blog.