TV3 acaba el 2023 com a cadena líder indiscutible per 14è any consecutiu. Segons dades de Kantar, TV3 tanca el 2023  sent líder amb un 13,9% de quota de pantalla i liderant cada mes de l'any i un 96% dels dies, sis punts més que el 2022. Els serveis informatius i els programes d'actualitat, tan de matí com de tarda, també han estat líders i referents en totes les franges. A més, també és la cadena líder d'audiència a internet a Catalunya, una data que es manté de forma ininterrompuda des de 2017. L'estrena de la plataforma 3Cat ha comportat un nou rècord en nombre de reproduccions de vídeo, amb un creixement del 16% respecte a l'any anterior. Pel que al SX3 ha liderat la franja infantil de les tardes dels dies feiners i també ha aconseguit el rècord històric en consum de vídeo. Així doncs, TV3 ha liderat tots els mesos de l'any i ha batut un nou rècord, mai havia estat a tanta distància sobre la segona cadena: 4,6 punts.  

TV3, líder absolut de la televisió

En la mateixa línia que els darrers 14 anys, TV3 ha liderat les dues franges de més consum del dia, el període anomenat day time —entre les 8 del matí i les 9 del vespre—, amb una quota del 13,9%, així com el prime time, amb un 16,5%. Dels 40 programes més vistos de l'any, 25 han estat de TV3, i 13 dels quals es troben entre els 25 primers. En el rànquing total s'han posicionat programes de diversos gèneres que emet la cadena. 

L'espai més vist del 2023 ha estat l'edició del TN vespre del 24 de gener, amb una audiència del 32,6% i seguit per 761.000 espectadors. Els informatius han estat el programa més vist durant un total de 336 dies. Entre els programes més vistos de l'any destaquen el capítol de Crims del 20 de març, que va batre el rècord històric del programa; seguit dels especials electorals del 28 de maig i el 23 de juliol; el piromusical de la Merçè; El Foraster, Polònia, Joc de cartes, que l'11 de gener va ser el més vist de la història del programa; l’especial Que ens bombin a tots, d'aquest dijous amb Andreu Buenafuente; Cuines; el partit de FC Barcelona i el Tottenham del Trofeu Joan Gamper; l’amistós Barça-Madrid de pretemporada; la final de la Champions League Femenina Barça-Wolfsburg; Cites: Barcelona; 30 minuts; Sense ficció; Això no és Suècia i Eufòria, a més d’altres edicions del Telenotícies. El Col·lapse del 21 de gener també va batre el rècord històric del programa. 

El consum a internet a l'alça

A Internet, TV3 ha estat la cadena de televisió líder d’audiència a Catalunya el 2023. Segons Comscore, ha liderat tots els mesos dels quals disposa de dades (de gener a novembre), i ja en porta 79 de consecutius, més de sis anys i mig. A Catalunya, ha obtingut una mitjana mensual de 2.387.000 d’usuaris únics. I, a Espanya, una mitjana de 2.813.000 usuaris únics mensuals. Segons les dades d’Adobe Analytics, el 2023 ha estat l’any amb més reproduccions de vídeo a internet en la història, tot coincidint amb l’estrena de la plataforma 3Cat. Se n’han fet més de 165 milions, un 16% més que l’any 2022. A més, la cadena pública catalana ha aconseguit batre els rècords de consum a la carta (més de 108 milions de reproduccions) i reproduccions des de TV connectada (més de 71 milions).  A la plataforma 3Cat s’han fet més de 28,8 milions de reproduccions de vídeo i àudio. En total hi ha prop de 688.000 usuaris registrats. 

L’emissió en directe amb més audiència de l’any va ser el partit de pretemporada entre el Barça i el Reial Madrid, amb més de 178.800 dispositius únics. És la millor xifra d’un directe dels darrers anys. I l’espai més vist de l’any ha estat la sèrie Com si fos ahir, amb més de 16,8 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. El vídeo més vist a la carta ha estat el capítol de Crims 'L’atracament', amb més de 810.000 reproduccions a la carta. I durant les eleccions municipals del 28 de maig, la secció de notícies del portal (324.cat) va registrar la jornada electoral amb més audiència digital de sempre, amb el rècord històric de pàgines vistes (més de 3,5 milions en un sol dia) i la millor audiència diària des de l’abril del 2021. El consum de vídeo del SX3 també ha fet un rècord històric, amb més de 31,1 milions de reproduccions, el que suposa un 32% més que l’anterior rècord històric, de l’any 2020. 

Pel que fa a les xarxes socials de 3Cat, segons dades d'Emplifi, s’han fet més de mil milions de reproduccions de vídeo (1.159 milions), una dada que suposa un rècord històric i més del doble que l’any anterior.