La sèrie còmica Servidor del pueblo i la pel·lícula Servant of the people 2 es podrà veure a Espanya. Mediaset, una de les empreses líder de la televisió espanyola, que gestiona Telecinco i Cuatro, ha comprat els drets d’aquestes dues produccions protagonitzades per Volodimir Zelenski, el malauradament famós president d’Ucraïna. Segons les primeres informacions, Mediaset España, està previst que el grup emeti la sèrie i la pel·lícula en obert, tot i que encara no han aclarit en quin canal la programaran. Aquestes dues produccions van servir de catapulta a Zelenski cap a president del govern d’Ucraïna.

Els drets de la sèrie de Zelenski, a Espanya

El polític va aprofitar l’èxit de la producció, on un home es convertia per error en president, per portar-ho a la realitat i crear un partit polític amb el mateix nom que la sèrie: l’any 2019 va aconseguir convertir en realitat la sèrie i es va convertir en president de l’ara atacada Ucraïna. Mediaset España, experts en saber treure suc de tot, i sabent el reconeixement internacional que ha adquirit Volodimir Zelenski, saben que poden fer bona audiència si porten a Espanya les dues produccions. Els drets els han aconseguit en una pugna amb altres televisions d’arreu del món, assegura en un comunicat el mateix grup mediàtic.

Zelenski2Imatge promocional de la sèrie de Zelenski: es podrà veure a Espanya / Cedida

Servidor del pueblo és una sèrie creada i produïda per Zelenski i estrenada el novembre de 2015 al canal 1+1. És una sàtira política intel·ligent que permet, ara amb la invasió de Rússia, poder conèixer, tot i que sobre una base de ficció, d’on surt un dels personatges més coneguts mundialment els darrers mesos. El president d’Ucraïna és la cara visible de la resistència del poble d’Ucraïna davant dels avenços dels enemics. No només això, també ha estat l’encarregat de posar veu a les peticions del seu país davant de la Unió Europea i el Congrés dels Estats Units. Al seu palmarès hi figura el Gold Award a la Millor Comèdia de Televisió del WorldFest de Houston el 2016, el Silver Award al World Media Festival d'Hamburg i la distinció del Seoul International Drama Awards el 2016, certamen en què la ficció de Zelenski va ser finalista.

Un discurs que acaba a internet i converteix Zelenski en president

La sèrie té com a protagonista Vasyl Goloborodko -personatge interpretat per Zelenski-, un professor d'història en un institut que pronuncia un encès discurs contra la corrupció al govern ucraïnès i és enregistrat pels seus alumnes convertint el vídeo en viral. Centenars de persones, després d’escoltar el discurs del professor que interpreta Zelenski surten al carrer fins que fan caure el govern. En la seva nova posició, plena de responsabilitats i pressions, Vasyl Goloborodko manté intactes els seus missatges sobre la veritat i l'honestedat i un pensament completament oposat al dels seus predecessors al càrrec.

Mediaset España no només podrà emetre la sèrie. El grup mediàtic també ha adquirit els drets d'emissió de Servant of the people 2, l'adaptació cinematogràfica de la sèrie. Dirigida per Aleksey Kiryushchenko, la pel·lícula, distingida amb tres nominacions als Ukrainian Film Academy Awards el 2017, reuneix en el seu elenc Volodomir Zelenski, Evgeniy Koshevoy, i Stanislav Boklan.