Viatjar llargues distàncies amb autobús sol despertar imatges poc atractives: trajectes interminables, falta d'espai per estirar les cames i una sensació de cansament que s'acumula amb cada quilòmetre recorregut. Tanmateix, una nova proposta està decidida a trencar amb els viatges tan poc atractius en bus. Es tracta de Twiliner, una start-up que ha revolucionat el concepte dels desplaçaments per carretera en anunciar el llançament del seu primer servei d'autobús nocturn que unirà Barcelona amb diverses ciutats europees. La promesa és clara: oferir la comoditat d'una experiència gairebé de primera classe, però mantenint els preus assequibles propis d'un bitllet d'autobús.
🤔 Que fer a Catalunya aquest setembre? Les activitats que no pots perdre't aquest mes
Twiliner canvia l'estigma de viatjar en autobús
El gran factor que puja el nivell d'aquest nou transport resideix en el seu plantejament prèmium a baix cost. Els busos compten amb seients que es converteixen en llits totalment reclinables, pensats perquè els viatgers puguin descansar al màxim durant les hores que duri el viatge. A més, no es tracta d'un simple autobús: disposa de dues plantes, més de vint places, un petit bar on relaxar-se, espais adaptats per canviar-se de roba i fins i tot wifi amb connexió ràpida. La idea de Twiliner és que el passatger gaudeixi del trajecte a l'autobús i que s'oblidi de les hores que li queden.
Un altre punt a destacar és el moment del dia en què aquesta empresa ha decidit fer els viatges: tots es realitzen de nit. Els passatgers pugen a l'autobús en caure el sol i desperten a trenc d'alba en una nova ciutat, estalviant-se una nit d'hotel i guanyant temps per aprofitar la seva destinació des de la primera hora del dia. Els bitllets, a més, s'ofereixen en tres modalitats adaptades a diferents perfils de viatger: estàndard, semiflexible i flexible, amb diferents polítiques de cancel·lació i reembors. En qualsevol cas, tots inclouen la possibilitat de portar una peça d'equipatge de mà de fins a set quilos, la qual cosa aporta un extra de comoditat i practicitat.

Fins a quines ciutats arribarà?
La ruta inicial que planteja Twiliner arrenca al novembre i tindrà com a punt de partida la ciutat de Barcelona, amb parades en llocs estratègics del seu centre urbà. Des d'allà, els viatgers podran dirigir-se cap a diversos països europeus, entre ells Suïssa, Bèlgica, Països Baixos, Luxemburg i, per descomptat, Espanya. Ciutats com Amsterdam, Berna, Zúric, Luxemburg o Rotterdam formen part de la primera fase d'aquest projecte, encara que la companyia ja ha deixat clar que el seu objectiu és ampliar el mapa de destinacions a curt i mitjà termini, connectant cada vegada més punts del continent.
Quant al preu, Twiliner busca posicionar-se en un rang competitiu i accessible. Actualment, els bitllets des de Barcelona cap a ciutats com Zúric o Berna s'acosten als 150 euros, una xifra que resulta especialment atractiva si es compara amb la comoditat del trajecte i l'estalvi en allotjament. Des d'aquestes capitals, a més, el viatger té la possibilitat de continuar cap a altres ciutats connectades a la xarxa, multiplicant les opcions de viatge sense disparar el pressupost. Amb aquesta proposta, el concepte de viatjar amb autobús fa un salt qualitatiu que podria marcar un abans i un després en la mobilitat internacional per carretera.