El sindicat policial SAP-FEPOL ha anunciat aquest dimecres una acció de protesta el 12 d'abril per demanar a Interior que acceleri la negociació col·lectiva en què reclamen millores laborals per als Mossos d'Esquadra. En concret, el sindicat exigeix un augment del salari i que es redueixi la jornada laboral. És per això que han fet una crida als agents del cos policial a concentrar-se davant les portes del Palau de la Generalitat el pròxim 12 d'abril a les 16.00 hores. "El cos de Mossos d'Esquadra ha de sortir al carrer en defensa dels seus interessos", han defensat des del sindicat.

"Veient el ritme de la negociació, és evident que la Policia de la Generalitat ha entrat de ple en conflicte col·lectiu i, per tant, la mobilització s'ha de produir", ha exposat SAP-FEPOL en el comunicat. "Torna a ser hora que el cos dels Mossos d’Esquadra surti al carrer i reclamem les millores retributives, la reducció de la jornada laboral anual i la compensació econòmica per treballar en dies festius que ens mereixem", han afegit. Segons el sindicat, millorar aquestes condicions és una "prioritat absoluta" perquè "han de prevaldre per sobre de qualsevol altre punt". En aquesta línia, han advertit que, tal com ja han informat en les anteriors reunions de negociació amb Interior, "no arribar a acords en aquestes tres qüestions serà del tot insuficient".

"Des del SAP-FEPOL considerem que cal accelerar el ritme i no podem esperar al resultat de la Comissió de Retribucions i Despeses de Personal i creiem que tant el Govern de Catalunya com les organitzacions sindicals del cos hem d’accelerar el ritme de la negociació", han indicat. És per això que, segons han argumentat, han fet aquesta convocatòria de mobilització. "La negociació a la qual fem front ha de ser una negociació especialment retributiva", han insistit, convidant a la resta de sindicats a sumar-se a la protesta.

Ampliació de les plantilles dels Mossos 

El Departament d'Interior ha anunciat aquest mes que incorporarà 25 nous agents a les plantilles de les comissaries dels Mossos d’Esquadra de l'Hospitalet i Esplugues de Llobregat. En concret, hi haurà 20 mossos a l'Hospitalet i 5 a Esplugues, segons va informar l'ACN. Aquestes ampliacions amb més agents arriben després de les queixes d’ajuntaments i sindicats, que havien advertit que la “greu manca d’efectius” està condicionant la tasca de les policies locals.