Les retencions a l'autopista AP-7 sumaven una quarantena de quilòmetres en ambdós sentits aquest dilluns a dos quarts de sis de la tarda en plena operació tornada, segons les dades que facilita el Servei Català de Trànsit (SCT). En concret, l'antiga via de pagament registrava a aquella hora 24,5 quilòmetres de retencions en sentit nord, 15 a Vilafranca del Penedès cap a Barcelona, 7 al Vendrell, també cap a la capital catalana, i 2,5 a Altafulla. En sentit sud hi ha 4 trams afectats, 10 a la Roca del Vallès, 4 a Fogars de la Selva, 2 a Sant Celoni i 2 més a Llinars del Vallès. A l'AP-7, Trànsit ha posat en marxa un pla de xoc per reduir la sinistralitat. Així, s'apliquen més controls de velocitat, d'alcohol, drogues i temps de conducció als transportistes i es reforça la inspecció aèria per detectar infraccions. L’inici d’aquestes mesures coincideix amb el dispositiu especial de trànsit amb motiu de la segona Pasqua, enguany festiu a tot Catalunya.
Operació tornada
El director del Servei Català de Trànsit (Sct), Ramon Lamiel, ha previst la tornada de 295.000 vehicles a l'Àrea Metropolitana de Barcelona entre les 12.00 hores i la mitjanit en l'operació tornada d'aquest dilluns 6 de juny, festiu a Catalunya per la segona Pasqua. Sobre aquest punt, assegura que la mobilitat es preveu altíssima i demana molta prudència al volant.
Lamiel ha insistit que es moderi la velocitat, especialment a "les autopistes sense peatge i, en concret, a l'AP-7, on s'ha constatat que el 55% dels accidents tenen lloc per xocs posteriors", i ha proposat que es redueixi la velocitat de 120 a 110 quilòmetres per hora. En aquest sentit, ha destacat també la necessitat d'augmentar la distància de seguretat entre vehicles, i ha especificat que aquesta ha d'incloure i respectar "la distància de reacció i la distància de frenada".
Respectar la distància de seguretat
Un estudi recent del Servei Català de Trànsit sobre el trànsit a l'AP-7, al seu pas per Santa Perpètua de Mogoda, indica que el 70% de les motos que circulen pel carril del mig no respecten la distància de seguretat. Tampoc ho fan el 65% dels turismes ni el 37% dels vehicles pesants. Amb tot, Lamiel insisteix que reduint la velocitat es reduiria la possibilitat d'encalç i, per tant, s'incrementaria la seguretat de la via.