El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha assegurat que reduir la velocitat màxima a l'AP-7 de 120 a 110 quilòmetres per hora facilitaria respectar les distàncies de seguretat, ja que no fer-ho és una de les principals causes d'accidents. En una entrevista a RAC1, Lamiel ha assegurat que l'accident més habitual a l'AP-7 consisteix a topar per darrere. Aquest tipus d'accident representa el 55% dels sinistres i implica que la distància de seguretat no es respecta.
Segons Lamiel, baixar de 120 quilòmetres per hora a 110 en els 300 quilòmetres de peatges alliberats suposaria reduir la distància de seguretat de 100 metres a 75. "Guanyes 25 metres de seguretat. Estàs més segur a una velocitat menor", ha dit. En aquest sentit, ha afirmat que la proposta s'ha fet després d'un estudi previ i que ara estan en fase de conèixer les dades.
D'altra banda, Lamiel també ha explicat que la mobilitat es preveu "altíssima" entre les 12 del migdia i les 12 de la nit d'aquest dilluns festiu. Es calcula que tornaran uns 290.000 vehicles a l'Àrea Metropolitana de Barcelona. De fet, aquest cap de setmana van sortir uns 495.000 vehicles, un 3% més dels previstos.
Retencions en l'operació sortida
Sobre les retencions que es van produir en l'operació sortida de dissabte, ha afirmat que cal relativitzar i analitzar-les perquè també van coincidir amb el Gran Premi de Motociclisme i amb un accident a l'AP-7, fet que va generar "una distorsió important".
"No traiem importància a les cues, però cal distingir les congestions i no sumar-les totes per igual", ha comentat. També ha explicat que durant el mes de juny faran controls de mercaderies de furgonetes i camions en diferents punts de l'AP-7 per comprovar si les càrregues es porten adequadament i si es respecten els temps de descans.
Un estudi recent del Servei Català de Trànsit sobre el trànsit a l'AP-7, al seu pas per Santa Perpètua de Mogoda, indica que el 70% de les motos que circulen pel carril del mig no respecten la distància de seguretat. Tampoc ho fan el 65% dels turismes ni el 37% dels vehicles pesants. Amb tot, Lamiel insisteix que reduint la velocitat es reduiria la possibilitat d'encalç i, per tant, s'incrementaria la seguretat de la via.
Pont de la segona Pasqua amb retencions
Es preveu que durant aquest dilluns festiu per la segona Pasqua es produeixin embussos a les carreteres catalanes arran de l'operació tornada. La previsió de retorn del Servei Català de Trànsit és d'uns 290.000 vehicles.
Es preveu que els principals problemes de mobilitat es poden produir al tram nord de l'AP-7, de Sant Celoni a la Roca del Vallès, i al tram sud de la AP-7, a Vilafranca del Penedès. També hi pot haver circulació densa a les vies d'accés a localitats costaneres com l'N-340 al Vendrell i Torredembarra; la C-32, tant en el tram de Vilassar de Mar com en el de Sant Boi de Llobregat i Sitges; a la C-31 a Santa Cristina d'Aro o a la C-65 a Llagostera.