La xarxa de Rodalies torna a patir incidències aquest divendres. En concret, hi ha retards que poden superar la mitja hora a l'R2 Nord, l'R8 i l'R11 com a conseqüència d'una incidència en un tren regional entre Mollet Sant Fost i Granollers Centre. Segons informa Renfe, els viatgers del tren afectat seran transbordats mitjançant passarel·les a un tren situat en paral·lel i es faran les tasques per retirar l'avariat i recuperar el servei. A més, l'R4 registra afectacions que poden superar els 15 minuts per una incidències en les instal·lacions. Aquestes afectacions es produeixen després que aquest dijous una avaria en el sistema d'electrificació obligués a tallar la circulació a l'R1 i l'RG1 durant dues hores entre Mataró i Barcelona. Tècnics d'Adif van restablir dijous cap a les 9.20 hores la circulació per les dues vies a l'R1 i l'RG1 entre Mataró i Barcelona. La circulació es trobava tallada en aquest tram des de primera hora del matí com a conseqüència d'una avaria en el sistema d'electrificació entre Vilassar i Sant Adrià del Besòs. La incidència va començar cap a les 5.30 hores amb alteracions en la circulació de trens i a les 6.15 es va haver de tallar la circulació per tal que els tècnics poguessin reparar l'avaria.

"Un desastre"

El vicepresident del Govern i responsable de Territori, Jordi Puigneró, va lamentar aquest dijous que Rodalies "és un desastre, independentment de si plou o no". En una entrevista a El Món a Rac1 coincidint amb la suspensió ahir al matí durant unes hores del servei de la R1, Puigneró va reclamar de nou el "traspàs integral" de Rodalies, perquè el del 2009 es va fer "sense vies, ni catenàries, ni trens ni estacions, ni personal ni finançament". Segons el vicepresident, el Govern i el ministeri de Transports s'han compromès a tenir una resposta sobre aquest traspàs abans de les vacances d'estiu. Puigneró va dir que la ministra Raquel Sánchez "diu que ho entén, que invertiran més", però, segons ell, això és "l'eterna cançó de l'Estat".

"A Catalunya tenim dos tipus de rodalies: les que funcionen, de Ferrrocarrils de la Generalitat, i les que no, de Renfe. Per això fa anys que demanem el traspàs efectiu del servei", va afirmar Puigneró. Segons el vicepresident, la preferència de la Generalitat seria que FGC pogués gestionar Rodalies, "totes les línies amb principi i fi a Catalunya". "Ara estem analitzant l'impacte econòmic que té (el traspàs) quines afectacions hi hauria, quines inversions s'han de fer...i abans de l'estiu, abans de marxar de vacances, hi ha el compromís de tenir una resposta de 'sí' o 'no'", va afirmar.