Els primers mesos de 2022, Netflix era una empresa ferida, gairebé de mort, per haver perdut per primer cop en la seva història subscriptors. La companyia que s'havia acostumat a créixer sense trobar aturador es va donar una patacada quan va arribar el més temut: un trimestre sense creixement. Davant d'aquest canvi, experts i els mercats van signar la futura defunció de la companyia. Però aquesta profecia no s'ha complert. En el tercer trimestre d'aquest 2022, Netflix ha sumat 2,4 milions de nous usuaris, segons l'informe de comptes trimestral. Aquesta xifra supera les previsions de la mateixa companyia, que esperava créixer només en un milió d'abonats. 

L'empresa ha aconseguit en aquest trimestre 1.398 milions de dòlars en beneficis nets, de manera que ha revertit la tendència dels darrers mesos. El creixement en el tercer trimestre ràpidament en la cotització borsària de la companyia. Després de la publicació dels resultats, el valor de les accions de l'empresa amb seu a Los Gatos (Califòrnia, EUA) va pujar fins al 10% en les operacions posteriors al tancament dels parquets novaiorquesos. 

La companyia atribueix el seu creixement al seu contingut: "Després d'un primer semestre ple de desafiaments, creiem que anem pel bon camí per accelerar el creixement. La clau és agradar als membres i per això ens centrem a guanyar la competència diàriament. Quan les nostres sèries i pel·lícules emocionen, els ho expliquen als seus amics i més gent decideix quedar-se amb nosaltres". 

Nova estratègia: canvis en les subscripcions i anuncis

Tot i els bons resultats, l'impacte de la pèrdua d'usuaris a principis d'any ha fet que la plataforma d'streaming es replantegi el seu futur i el seu model de negoci. D'aquesta reflexió ha nascut un nou model que Netflix pretén incorporar en un futur. Per una banda, es pretén que els comptes compartits entre diverses llars es tradueixin en abonaments individuals. Per altra banda, es presenta un nou model de subscripció mensual que inclou anuncis a canvi de reduir el preu

Les dues mesures han estat molt criticades pels usuaris a través de les xarxes socials, però fins al moment segueixen en l'agenda del gegant tecnològic. "Millorar la nostra estratègia de preus és un objectiu important", va explicar l'empresa en una carta adreçada als inversors, en què va argumentar que els 12 països on s'implementarà la nova oferta aquest mes de novembre suposen el 75 % de mercat global.

"Si bé hem comès els nostres errors, també hem aconseguit crear un ampli catàleg de sèries i pel·lícules per a qualsevol estat d'ànim o de gust, d'increïbles narradors de tot el món", ha celebrat la companyia amb els nous resultats, segons informa Efe.