No es pot créixer sempre i després d'una dècada Netflix es topa amb aquesta realitat. Una galleda d'aigua freda cau sobre el gegant de l'streaming arreu del món, el qual per primera vegada en els darrers 10 anys ha perdut subscriptors en comptes de guanyar-los. Concretament, en el primer trimestre de 2022 la plataforma ha perdut 200.000 abonats, en aquest període va obtenir uns beneficis nets de 1.597 milions de dòlars, inferiors als 1.706 de l'any anterior. Davant d'aquest canvi radical de tendència, els directius de Netflix comencen a estudiar mesures per revertir els danys. Una de les estratègies que sembla agafar força és replantejar el model de subscripció: preu més baix a canvi d'anuncis.

 "Aquells que han seguit Netflix saben que jo sempre he estat en contra de la complexitat de la publicitat i a favor de la senzillesa d'una subscripció", ha afirmat el seu cofundador, Reed Hastings, qui ha avançat que la companyia estudia introduir la publicitat en aquest moment. El disgust de Hastings i altres membres de l'empresa fa que s'estigui estudiant un model flexible de publicitat. "Soc encara més fan de donar opcions als consumidors, i permetre que els clients que vulguin una opció més barata i tolerin els anuncis puguin aconseguir-la, té molt sentit. És una cosa que abordarem al llarg del pròxim any o d'aquí dos", ha conclòs Hastings. De manera, que la publicitat no es colarà a tota la plataforma, sinó només per aquells subscriptors que considerin que els surt a compte. 

Conseqüències i nous competidors

Després que l'empresa anunciés els resultats desfavorables del primer trimestre de 2022, les seves accions van caure un 28% en les operacions electròniques posteriors al tancament de Wall Street. Es tracta d'un cop dur que Netflix justifica per diversos factors. Per una banda, la companyia vincula el seu estancament a l'aparició i el creixement de nous competidors, com ara Disney i Apple. Alguns d'aquests competidors ja ofereixen subscripcions que interrompen l'emissió de sèries i pel·lícules per introduir breus pauses publicitàries, com estudia ara Netflix. 

La competència no ha estat l'únic aspecte que ha afectat al creixement de Netflix. L'empresa també ha assenyalat que la suspensió del servei a Rússia va tenir com a conseqüència la pèrdua de 700.000 abonats d'aquest país. Si no hagués pres aquesta decisió, el balanç d'aquest trimestre hauria estat diferent, amb 500.000 usuaris nous, ha afirmat la companyia. Tot i aquesta pèrdua, l'empresa encara hauria quedat lluny de les previsions de creixement que s'havia marcat per a l'arrencada de l'any, amb 2,5 milions de clients nous.