La Generalitat podria prohibir "demà mateix" el pas de camions per la N-340. Així ho ha afirmat avui a RAC1 el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge del Ministeri de Foment, Júlio Gómez-Pomar, que ha assegurat que és el Govern en exclusiva qui té les competències de trànsit i de circulació dels vehicles privats.

Ho ha dit en relació a l'anunci del RACC que ahir ocupava una pàgina sencera a força diaris catalans i estatals, i que carregava contra l'Estat per no haver posat solució a l'afluència de trànsit de camions en aquesta carretera, quan "des de fa un any, hi ha una solució possible", i ha aprofitat per titllar-lo d'"inadequat" perquè creu que "no és així".

Gómez-Pomar ha volgut deixar clar que Foment fa temps que treballa amb la Generalitat "per articular una sèrie de mesures que facilitin el desdoblament de la via" i ha reiterat allò que el seu Ministeri va dir l'any passat que "es materialitzarà properament".

Discrepàncies

Fer realitat la solució no és cosa fàcil, segons el número 2 de Foment, que ha recordat que la Generalitat ha de parlar amb els alcaldes dels municipis i pactar-ho amb les concessionàries perquè finalment es desviïn obligatòriament els vehicles pesants en els trams conflictius i que no estan desdoblats, però ha posat en relleu que "hi ha discrepàncies" amb els edils afectats i ha subratllat que "les mesures s'han d'aplicar amb consens".

Des de Foment, però, reconeixen que la N-340 "és una zona conflictiva" i "amb una alta congestió de trànsit", però exposen que si Foment intervé en aquesta qüestió, és precisament "perquè volem bonificar els vehicles pesants a l'AP-7", però no per prohibir el seu pas per la nacional que, ha repetit, "és competència exclusiva de la Generalitat" i, per tant, "és una decisió que ha de prendre la Conselleria d'Interior".

Negociacions amb Abertis

Gómez-Pomar ha anunciat que Foment "ja ha negociat amb Abertis" pactant "una compensació de cinc milions d'euros a canvi de les bonificacions als transportistes dels peatges", que el RACC demanava que s'establís una reducció del 50% per aquests vehicles.

A parer seu, el desviament hauria de ser obligatori perquè en els trams en què ho han fet voluntari "no s'han obtingut els fruits que esperàvem".