Un tren de Rodalies de la línia R12 ha topat contra un cotxe aquest dissabte al matí entre l'estació de Mollerussa i Bell-lloc, a l'altura del municipi de Fondarella (Pla d'Urgell). I com ha resultat del xoc, el conductor del vehicle ha mort.  Al tren hi anaven uns 60 passatgers. Segons Renfe, estan il·lesos. Ara, se'ls està gestionant un autobús per poder fer el trajecte. De moment, la circulació a l'R12 es manté tallada.

Davant d'aquest accident, Protecció Civil ha activat la prealerta del Pla Ferrocat, tot interrompent la circulació de la línia. El xoc s'ha produït entre les estacions de Bell-Lloc d'Urgell i Mollerussa. Concretament, el tren feia el recorregut des de Lleida fins a l'Hospitalet de Llobregat. Renfe ha informat que els passatgers han resultat il·lesos. En aquests moments, els cossos d'emergències es troben treballant al lloc.

Imma Soler, subdirectora de Protecció Civil, ha explicat a RAC1 que el xoc s'ha produït en un pas a nivell i que inicialment s'havia informat que la persona que viatjava al vehicle havia quedat atrapada. Finalment, però, se n'ha confirmat la mort.

D'altra banda, escau esmentar que, a causa de l'accident, el tren L'Hospitalet 7.45 - Lleida 11.06 circula amb 35 minuts de demora. Així doncs, efectua servei alternatiu per carretera des de Mollerusa.

La ministra Raquel Sánchez s’espolsa responsabilitats per l’accident de Montcada

L'accident de tren del passat 7 de desembre a l'estació de Montcada i Reixac-Manresa es va saldar amb 155 ferits, la majoria lleus. Aquest accident ha tornat a posar sobre la taula la seguretat del transport ferroviari a Rodalies. També ha comportat, per enèsim cop, la petició per part del Govern del traspàs d’aquest servei ferroviari. 

Doncs bé, en l’acte que va tenir lloc el passat 12 de desembre, amb motiu de l’entrada en servei de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, es va espolsar tota responsabilitat en l’accident, tot assegurant que “la seguretat de Rodalies està garantida”. La ministra també va aprofitar el seu torn de paraula per donar la versió del ministeri sobre les causes de l’accident.

A més, la ministra també va afirmar que algunes de les informacions aparegudes arran de l’accident no eren certes, especialment totes aquelles relacionades amb la instal·lació del sistema de gestió de trànsit ERTMS (European Rail Traffic Management System), que no està incorporat a la R4, línia on va tenir lloc l’accident.