Després de quatre dies de retards i problemes amb les operacions de Vueling a l'Aeroport del Prat, les administracions han pres mesures. Primer la Generalitat i després el ministeri de Foment, han anunciat que convocaran als responsables de la companyia i exigiran explicacions.

L'Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA) ha obert un expedient a Vueling per aclarir l'origen dels problemes d'operació dels últims dies i Aviació Civil ha citat aquest dilluns, 4 de juliol, al president de la companyia per escoltar les seves explicacions i els seus plans per regularitzar la situació.

"Des que han començat els retards, AESA està vetllant perquè la companyia compleixi els drets que assisteixen als passatgers i la situació es regularitzi amb la màxima celeritat possible", ha assenyalat el secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar.

En les seves declaracions ha apuntat que "ni Vueling ni cap altra companyia no pot perjudicar milers de viatgers amb el pretext d'una mala planificació". En aquest sentit, des del Ministeri de Foment han recordat als passatgers que els seus drets estan recollits a la carta europea de drets del viatger.

Reunió d'urgència amb la Generalitat

La Generalitat busca com posar punt final al caos de Vueling, que ha encès els ànims dels passatgers després de quasi una setmana de retards i cancel·lacions dels vols.

Per això, ha convocat una reunió d'urgència amb els responsables de la companyia per demà dilluns a les 17 hores i buscarà, també, de quina manera sancionar-los. De moment, no descarta obrir-los un expedient, però no volen avançar esdeveniments. També, demà al migdia, Consum desplaçarà a l'aeroport barceloní tècnics d'assessorament a qui els usuaris afectats podran fer totes les consultes que considerin. 

En un comunicat asseguren que "l'Executiu català exigirà a l'aerolínia un canvi d'actitud tant pel que fa a la solució dels problemes que estan afectant la seva operativa", així com a "les deficiències greus que s'estan donant en l'atenció als usuaris afectats".

I és que tot i haver demanat disculpes, Vueling encara no s'ha dignat a donar cap explicació, a banda d'al·legar motius operacionals.

Aquesta no és la primera vegada que el Govern fa requeriments a la companyia. L'Agència Catalana de Consum ja ho ha fet tant amb Vueling com amb Aena dues vegades.

A la trobada hi assistiran el conseller d'Empresa i Ocupació, Jordi Baiget, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que estaran acompanyats del secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera.

Baiget i Rull han estat en contacte permanent des que va començar el caos de Vueling al Prat perquè aquesta companyia representa un 40% dels vols que surten de l'Aeroport de Barcelona. 

Ànims més calmats

Avui els ànims s'han anat calmant i els vols han patit menys cancel·lacions que altres dies. Des d'ahir s'han cancel·lat 13 vols programats per a avui –la majoria previstos per a aquesta matinada i que tenien com a destinació diverses ciutats europees com Frankfurt, Dubrovnik, Eivissa i Màlaga–. Però els vols que no surten són només un element més que s'uneix a aquest còctel de desordre i confusió.

Una altra vegada, la suma d'hores acumulades torna a establir-se com un dels problemes principals pels passatgers, i més encara en una jornada com la d'avui, en què estan previstes 1.039 operacions entre arribades i sortides, la xifra més alta a l'aeroport del Prat des de l'inici de les vacances d'estiu.

La situació a l'Aeroport al voltant de les 12 hores d'aquest diumenge al matí, però, no sembla tan desesperant com els altres dies. Els ànims de la gent semblen estar més calmats i la gent que s'acumula a les oficines de Vueling no és tan nombrosa –de moment– com les altres jornades, però als diferents check in de la companyia s'hi acumulen llargues cues des de ben aviat.