En el marc de la Cimera del Clima que se celebra a Egipte, neixen diverses iniciatives per pal·liar el canvi climàtic i els seus efectes. Una d'aquesta ha estat la creació de la coalició Accelerating to Zero (A2Z), amb la qual s'amplia la declaració de Vehicles Zero Emissions de Glasgow (COP26) nascuda per eliminar les vendes de cotxes i furgonetes de combustió a partir del 2035 als grans mercats. Entre els estats que s'han sumat a aquesta iniciativa en aquesta COP27 és Espanya, qui es compromet a  impulsar que totes les vendes de nous automòbils i furgonetes siguin zero emissions, a tot estirar, el 2035 als principals mercats i el 2040 a escala global. 

❓  COP27 a Egipte: Què es pot esperar de la Cimera del Clima 2022?

🟢 Els 4 aspectes del canvi climàtic que ja t’afecten i la Cimera COP27 hauria de revertir

❌ La impunitat climàtica dels Estats Units: el major contaminant històric no paga

La suma de l'Estat espanyol a aquest compromís el converteix en el primer gran productor automobilístic que s'adhereix. L'acord de Glasgow va ser signat per més de cent entitats i països (31), entre els quals no hi havia els productors de vehicles més grans del món: la Xina, els Estats Units, el Japó, l'Índia, Corea del Sud, Alemanya, Mèxic, Brasil, Espanya i Tailàndia, per aquest ordre, segons dades de 2021 publicades per Statista, segons recull Efe. Un any més tard, el govern espanyol ha canviat d'opinió. 

Des de la coalició no només es valora positivament d'adhesió de l'Estat espanyol, també destaca els avenços legislatius en aquesta matèria en altres gegants del sector com els Estats Units i diversos països d'Europa, on el mercat d'elèctrics està avançant molt ràpidament. De fet, a finals d'octubre els negociadors del Consell Europeu (Estats membres), l'Eurocambra i la Comissió Europea van acordar que no es puguin vendre a la Unió Europea turismes i furgonetes nous amb motors de combustió al seu territori a partir del 2035.

Creixen les vendes de vehicles elèctrics 

Segons un estudi de Bloomberg elaborat amb motiu de la COP27, les vendes de turismes elèctrics sumaran el 2022 10,6 milions d'unitats, el 60 % més que un any abans i el triple que el 2020. En termes relatius, el 13,2 % dels cotxes nous venuts al món el primer semestre d'aquest any eren elèctrics, davant del 8,7 % del 2021 i el 4,3 % del 2020. Segons calculen els autors de l'estudi, l'adopció dels vehicles elèctrics estalviarà gairebé 1,7 milions de barrils de petroli al dia només en aquest any.